شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
استاندار اصفهان:
هلال‌احمر کاهش آسیب‌های اجتماعی را دنبال کند

استاندار اصفهان گفت: هلال‌احمر با توسعه فعالیت فرهنگی و اجتماعی خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.
محسن مهر علیزاده در دیداری که پیش از ظهر سه‌شنبه با مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان داشت، اظهار کرد: با توجه به این‌که هلال‌احمر از مقبولیت بالایی در بین تمام آحاد جامعه برخوردار است می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود از طریق شبکه‌های ارتباطاتی جوانان و گسترش آن در سطح جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی در تمامی زمینه‌های زندگی سالم گام بردارد.
وی گفت: امروز جمعیت هلال‌احمر اصفهان از دایره گسترده‌ای از توانمندی‌ها برخوردار است و با توجه به امکانات و ظرفیتی که در اختیار دارد و پیشینه تاریخی آن و عملکرد مثبت در حوادث گذشته می‌تواند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرینی و جایگاه بالایی داشته باشد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: سازمان‌های زیادی هستند که به مردم کمک می‌کنند اما در میان همه این سازمان‌ها جمعیت هلال‌احمر سازمانی است که در همه زمینه‌ها ازجمله امدادونجات در سوانح، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، یاری محرومان و بیماران فعالیت می‌کند و این یک نقش بی‌بدیل است که این سازمان مردمی ایفا می‌کند.
وی با اشاره به حوادث و سوانح‌ سال گذشته به‌ویژه زلزله کرمانشاه افزود: هلال‌احمر استان اصفهان از همان ساعات نخست وقوع زلزله کرمانشاه خوش درخشید و در ادامه خدمت‌رسانی و امداد و پشتیبانی هم مردم اصفهان و هم هلال‌احمر دوشادوش هم بودند. در این دیدارمدیر عامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: تحقق جامعه ایمن و تاب‌آور در برابر سوانح از اهداف جمعیت هلال‌احمر اصفهان است. محسن مومنی اظهار کرد: آموزش امدادونجات و توسعه آموزش‌های همگانی در سطح جامعه به منظور تحقق جامعه ایمن و تاب آور در برابر سوانح از وظایفی است که برعهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته شده است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های مفید و موثری را برداریم.
وی بیان داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات فرهنگی در دستور کار هلال‌احمر قرار دارد و طرح‌هایی چون پیمان، نه به اعتیاد و بهرفت که با مشارکت جوانان و اعضا برگزار می‌شود از این نوع طرح‌ها است که با هدف کاهش آثار سوء این آسیب‌ها و مخاطرات به اجرا در می‌آید.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان اعلام کرد: ایجاد جامعه تاب‌آور و آماده، کاهش آسیب‌ها و گسترش مشارکت مردم و جوانان در فعالیت‌ها از اهداف و استراتژی‌های جمعیت هلال‌احمر استان به شمار می‌رود.
وی با بیان این‌که هلال‌احمر یک سازمان با کارکرد ملی و بین‌المللی است، افزود: همه اعضای این جمعیت اعم از داوطلبان، نجاتگران، جوانان و امدادگران در فعالیت‌های این نهاد مردمی در عرصه‌های بشردوستانه، عام‌المنفعه و امدادی به صورت داوطلبانه با این جمعیت همکاری می‌کنند و این برای ما بسیار باارزش است.

 


تعداد بازدید :  210