شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
آژير

دستگیری قاتل مسلح خانم وکیل در خانه روستایی

شهروند|  مرد میانسال که یک خانم وکیل را مقابل دادگستری لنگرود به قتل رسانده بود ۹ ساعت پس از این جنایت در یک روستا خود را در محاصره پلیس دید.
حدود ساعت 11 صبح یکشنبه یک وکیل دادگستری به نام فرزانه پور رجبی هنگام خروج از دادگستری لنگرود هدف شلیک دو گلوله قرار گرفت. به گفته شاهدان این ماجرا به محض خروج زن جوان از دادگاه مردی میانسال از خودرواش پیاده شد و با یک قبضه سلاح شکاری به این وکیل زن نزدیک شد و با شلیک دو گلوله او را از پا درآورد. مرد مسلح بلافاصله تفنگش را رها کرد و پای پیاده از محل گریخت.
پس از انتقال زن جوان به بیمارستان وی بر اثر شدت خونریزی جان باخت. با مرگ این زن به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب لنگرود تیمی از مأموران آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل فراری آغاز کردند. نخستین بررسی‌ها از خودروی به جا مانده از قاتل در محل حادثه نشان می‌داد مالک خودرو مردی 45ساله و دهیار سابق یکی از روستاهای لنگرود و موکل این زن بوده است.
با توجه به این یافته‌ها تجسس‌های پلیس برای به دست آوردن ردی از متهم در دستور کار مأموران قرار گرفت. پلیس تمام مکان‌هایی که احتمال داده می‌شد مرد جنایتکار در آن‌جا مخفی شده باشد را تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار داد تا این‌که با گذشت حدود 9ساعت از این جنایت دریافتند که متهم در خانه‌ای روستایی حوالی بخش رحیم آباد پنهان شده است.
بدین ترتیب خانه مورد نظر از سوی پلیس تحت مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت و قبل از آن‌که متهم فرصتی برای فرار پیدا کند از سوی پلیس دستگیر شد.

انتقال تریاک به ترکمنستان با هلی شات
شهروند| قاچاقچی موادمخدر که با استفاده از دستگاه هلی‌شات (پرنده کوچک با قابلیت کنترل از راه دور) اقدام به انتقال تریاک به کشور ترکمنستان می‌کرد، دستگیر شد.
در پی کشف یک دستگاه هلی‌شات در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان در محدوده روستای ترشکلی گنبدکاووس در هفته گذشته و حدود ۷۰۰ گرم تریاک که برای انتقال این مواد به ترکمنستان با استفاده از دستگاه هلی شات بود، شناسایی و دستگیری عامل این اقدام در دستور کار ماموران مرزبانی قرار گرفت.
با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، فردی به هویت «ی – د» ساکن روستای ارمی آباد گنبدکاووس که در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشته و به وسیله دستگاه هلی‌شات اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر از مرز ایران به کشور ترکمنستان می‌کرد، شناسایی شد.
با اخذ حکم قضائی، منزل وی با رعایت موازین شرعی و قانونی مورد بازرسی قرار گرفت و مقدار تقریبی ۴۳۹ گرم تریاک، ۳۰گرم سوخته تریاک و یک دستگاه هلی شات کشف و ضبط شد.
متهم در بازجویی به عمل آمده، به اقدام برای انتقال ۷۰۰ گرم تریاک در هفته گذشته با استفاده از دستگاه هلی شات به خاک ترکمنستان اقرار کرد. کشف یک دستگاه هلی شات دیگر به همراه مقادیر موادمخدر در منزل وی، گویای قصد متهم برای ادامه این فعالیت مجرمانه بوده که با دستگیری و انتقال وی به دادگاه برای سیر مراحل قانونی، از تداوم این فعالیت جلوگیری شد.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان با اعلام این دستگیری همچنین از کشف ۲۷دستگاه تجهیزات گیرنده ماهواره در روستای مرزی کرند را از دیگر اقدامات ماموران این مرزبانی در روز‌های اخیر ذکر کرد و گفت: این تجهیزات به همراه ۵. ۷ گرم موادمخدر از نوع شیشه در بازرسی از تعدادی از منازل در این روستا کشف و ضبط شده است. وی افزود: در این ارتباط برای هفت نفر از اهالی روستا که تجهیزات و دستگاه‌های گیرنده ماهواره و موادمخدر از آنان کشف شده، پرونده تشکیل و مراتب از طریق پاسگاه و مرجع قضائی تحت‌رسیدگی قرار دارد. هنگ مرزی اترک استان گلستان مسئولیت حراست مرز‌های زمینی ایران با ترکمنستان در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰کیلومتر را برعهده دارد و مقر فرماندهی آن در گنبدکاووس مستقر است.

 


تعداد بازدید :  314