شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
وینفرد شفر جواب حرف‌های متناقض کی‌روش را داد
رفاقتی که دوام نداشت

شهروند| در روزهای پرالتهاب درگیری کی‌روش با مربیان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، این وینفرد شفر بود که به اردوی تیم‌ملی رفت و در این دیدار صلح‌جویانه استارت دوستی با کی‌روش را زد اما با اتفاقات روزهای اخیر نشان داد دوران دوستی او با مرد پرتغالی چندان طولانی نمی‌شود، درست مثل رابطه پر از چالش برانکو و کی‌روش.
پایان تاریخ انقضای یک رفاقت اروپایی
بیشتر از یک ماه پیش وینفرد شفر به مرکز پک رفت تا با کی‌روش دیدار کند. آن روزها جنجال بزرگ فوتبال ایران درگیری بین کی‌روش و مربیان لیگ برتری برای حضور هر چه زودتر ملی‌پوشان در اردوهای تیم‌ملی بود. در آن روزها کی‌روش مرتبا علیه باشگاه‌ها و مربیان حرف می‌زد و می‌خواست طبق توافقاتش با فدراسیون، ملی‌پوشان زودتر به اردوی تیم‌ملی بروند. از طرفی او خواستار جلسه با مربیان داخلی بود، اما استقبالی از این ایده او نشد و فقط شفر بود که به‌صورت شخصی به دیدار کی‌روش رفت. از همان روز استارت رابطه خوب کی‌روش و شفر زده شد و درنهایت هم آن‌ شد که باشگاه‌ها می‌خواستند. رابطه خوب شفر و کی‌روش باعث شد او در آخرین بازی دوستانه تیم‌ملی در تهران مقابل ازبکستان، تنها مربی باشگاهی باشد که به تماشای بازی تیم‌ملی می‌رود. درواقع شفر تنها مربی باشگاهی حامی کی‌روش بود اما در یکی، دو روز گذشته اتفاقاتی افتاد که رابطه این دو هم خراب شد. درست مثل اتفاقی که برای کی‌روش و برانکو رخ داد. تاریخ مصرف رابطه دوستانه شفر و کی‌روش هم زودتر از آن‌چه تصور می‌کردیم به پایان رسید.
شفر مقصر خط خوردن استقلالی‌ها
خط خوردن حسین حسینی و وریا غفوری از فهرست تیم‌ملی شوک بزرگی به استقلالی‌ها بود. آن‌چه اما عصبانیت استقلالی‌ها و ازجمله کی‌روش را به دنبال داشته، اعلام دلایل خط خوردن وریا غفوری و حسین حسینی است. کی‌روش مقصر حذف حسینی و وریا غفوری را وینفرد شفر دانسته و گفته استقلالی‌ها باید از او گله‌مند باشند نه از سرمربی تیم ملی. کی‌روش تأکید کرده چون وریا غفوری در بازی‌های آخر استقلال در پست ‌هافبک راست بازی کرده و حسینی هم بازی‌های زیادی را نیمکت‌نشین بوده، از فهرست مسافران حضور در جام‌جهانی بازماندند.
پاسخ محکم شفر به کی‌روش
دلایل کی‌روش برای خط زدن غفوری و حسینی باعث عصبانیت سرمربی آلمانی استقلال شده است و او با انتقاد از دلایل کی‌روش گفته غفوری در 85‌درصد بازی‌های استقلال مدافع راست بوده و عملکرد خوبی هم داشته است. شفر در حمایت از حسین حسینی هم گفته دروازه‌بان با تمرین آماده می‌شود و نه بازی کردن و نیمکت‌نشین شدن. او نباید باعث خط خوردنش از تیم‌ملی شود تا رابطه خوب او با کی‌روش هم به پایان برسد. ضمن این‌که بعد از شفر، برانکو ایوانکوویچ هم از تصمیم کی‌روش برای خط زدن سیدجلال حسینی انتقاد کرد و گفته او نباید قبل از اردوی ترکیه از تیم‌ملی خط می‌خورد.


تعداد بازدید :  194