شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
دربی سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان امروز قطعی می‌شود؟
چهارشنبه هیجان‌انگیز فوتبال آسیا

شهروند| ظهر امروز چشم‌وگوش فوتبال ایران به مقر AFC است. جایی که قرار است قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انجام شود و سرخابی‌های ایران حریفان خود را در این مرحله حساس می‌شناسند. همه چیز اما وقتی حساس‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود که این قرعه‌کشی ممکن است منجر شود به برگزاری دو دربی در تهران.
نفس‌ها حبس می‌شوند
صعود همزمان استقلال و پرسپولیس به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاقی است که تابه‌حال برای فوتبال ایران رخ نداده بود و حالا ممکن است به اتفاقی حساس‌تر و هیجان‌انگیز منجر شود. طرفداران فوتبال در ایران صرف‌نظر از این‌که بی‌صبرانه منتظرند تا حریف تیم‌شان را برای رسیدن به نیمه‌نهایی بشناسند، با هیجان بیشتری این قرعه‌کشی را دنبال می‌کنند، چون ممکن است از دل آن دو دربی حساس دربیاید که بی‌شک حساس‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران لقب خواهند گرفت. همین احتمال حساسیت و جذابیت قرعه‌کشی امروز را افزایش داده و حالا همه منتظرند که امروز تکلیف این اتفاق مهم برای فوتبال ایران مشخص شود. علاوه بر استقلال و پرسپولیس، السد و الدحیل از قطر در غرب آسیا و چهار تیم چونبوک موتورز و سوون سامسونگ از کره، کاشیما آنتلرز از ژاپن و تیانجین تدا از چین در شرق آسیا 8 باشگاهی هستند که توانسته‌اند خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان برسانند.
احتمال برگزاری دربی زیاد نیست
احتمال برگزاری دربی تهران در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان از بقیه دیدارها کمتر است. با توجه به این‌که در غرب آسیا قرعه‌کشی میان 4 تیم انجام می‌شود، برای هر تیم 3 حریف احتمالی وجود دارد و فقط 33‌درصد احتمال برگزاری دربی وجود خواهد داشت. در این شرایط احتمال این‌که استقلال و پرسپولیس هرکدام با یک تیم قطری روبه‌رو شوند، هم زیاد است. از بین دو تیم قطری راه‌یافته به این مرحله شرایط السد و الدحیل کاملا با هم تفاوت دارد. السد که در مرحله گروهی با پرسپولیس همگروه بود، در قطر این تیم را شکست داد و در تهران بازنده شد و درنهایت به‌عنوان تیم دوم بعد از شاگردان برانکو به مرحله بعد صعود کرد و قطعا سه تیم دیگر ترجیح می‌دهند قرعه‌شان برای یک‌چهارم نهایی دیدار با السد باشد. دیگر تیم قطری یعنی الدحیل تیمی است که حتی به‌عنوان یک مدعی جدید قهرمانی از غرب آسیا روی آن می‌شود حساب کرد. الدحیل در مرحله یک گروهی و یک‌هشتم نهایی پیروزی‌های مقتدرانه‌ای به دست آورد و رقیب سرسختی برای السد، استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود. نکته مهم این است که اگر استقلال و پرسپولیس در این مرحله هم روبه‌رو نشوند، با برد احتمالی مقابل تیم‌های قطری در نیمه‌نهایی بدون قرعه‌کشی با هم دیدار می‌کنند تا یکی از آنها راهی فینال شود. با این وجود درصورت برگزاری دربی تهران در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، اوج حساسیت را در دو بازی رفت و برگشت دربی شاهد خواهیم بود؛ مسابقه‌ای که یک تیم باید برنده شود و جواز حضور در نیمه‌نهایی آسیا را به دست آورد.


تعداد بازدید :  170