شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
کتایون خسرویار، از حضور در آرسنال تا کار در محدودیت
نامزد ایرانی بهترین مربی زنان آمریکا کیست؟

شهروند| نام کتایون خسرویار برای آنهایی که اخبار فوتبال زنان ایران را دنبال می‌کنند، نام غریبی نیست. این بانوی ایرانی که درحال حاضر سرمربیگری تیم تیم‌ملی فوتبال دختران نوجوان را برعهده دارد، در آستانه کسب افتخاری بزرگ است. او به دلیل فعالیت‌هایی که در فوتبال آمریکا داشته، از طرف فدراسیون فوتبال این کشور به‌عنوان یکی از ۳ نامزد نهایی بهترین مربی ‌سال آمریکا انتخاب شد و این شانس را دارد که افتخاری بزرگ را برای بانوان ورزشکار ایرانی رقم بزند.
کتایون خسرویار کیست؟
این اسم نامی آشنا و کاربلد در فوتبال بانوان است. کتایون خسرویار مربی ایرانی-آمریکایی فوتبال بانوان است که در اوکلاهاما متولد شده است. خسرویار از ۵ سالگی در انگلیس فوتبال را آغاز کرده و در‌ سال ۲۰۰۵ زمانی که ۱۷ساله بود، راهی ایران شد تا برای همیشه فوتبال خود را در این‌جا ادامه دهد. خسرویار همزمان با بازی در تیم‌ملی فوتبال در کلاس‌های مربیگری هم شرکت می‌کرد و همیشه می‌گفت به مربیگری بیشتر از بازی کردن علاقه دارد. او، هم در فوتبال روی چمن از استعداد بالایی برخوردار بود، هم در داخل سالن، اما مربیگری در فوتبال آن‌قدر برایش جذابیت داشت که ترجیح داد عمر دوران بازیگری‌اش کوتاه باشد. کتایون در‌ سال ۲۰۱۴ تبدیل به نخستین بانوی ایرانی شد که گواهینامه AFC و FIFA را کسب کرد و حالا آمده به دختران ایران کمک کند تا بتوانند در عرصه جهانی خود را نشان دهند. او چندی پیش از طرف فدراسیون به‌عنوان مربی تیم فوتبال نوجوانان دختر انتخاب شد و حالا در جمع نامزدهای برترین مربی فوتبال بانوان در آمریکا قرار گرفته است. او از 9‌سال پیش که به ایران آمده، به شهرهای مختلف سفر کرده تا با شناسایی دختران مستعد، فوتبالیست‌های بیشتری را برای این رشته پرورش دهد. چندی پیش که ماجرای مشکلات خوابگاه بانوان فوتبالیست و امکانات ضعیفی که در اختیار آنها قرار دارد ازجمله لباس‌های بی‌کیفیت مطرح شد، او واکنشی جالب داشت که می‌تواند درسی بزرگ برای بقیه مربیان باشد. کتایون گفته بود که آرزو دارد، هم خوابگاه بانوان وضع ایده‌آل‌تری داشته باشد، هم شاگردانش در زمینی باکیفیت تمرین کنند، اما ترجیح می‌دهد به جای غر زدن درباره زمین و لباس‌های بی‌کیفیت با شاگردانش درباره قهرمانی و موفقیت حرف بزند.
همکاری با باشگاه آرسنال
کتایون خسرویار در عرصه بین‌المللی هم فردی شناخته‌شده است. خسرویار ‌سال گذشته به دعوت باشگاه آرسنال در محل این باشگاه قدیمی انگلیسی حاضر شد تا بتواند با دستی پر به آموزش بانوان ایرانی مشغول شود. او در این دیدار با مدیران فوتبال بانوان باشگاه آرسنال درباره راه‌های پیشرفت فوتبال بانوان در ایران مذاکره کرد و حتی این وعده را هم گرفت که بتواند شاگردان مستعدش را به باشگاه آرسنال ترانسفر کند. آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، کتایون خسرویار عزم خود را جزم کرده تا بتواند روزهای درخشانی را برای دختران فوتبال ایران رقم بزند. یادتان باشد که او پیشنهاد کار در فوتبال آمریکا را هم داشت، اما ترجیح داد به ایران بیاید و با وجود محدودیت‌ها و دشواری‌ها همراه دختران ایرانی باشد.


تعداد بازدید :  224