شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
سخنگوی دولت:
اجاره‌نشین‌های کاخ‌سفید در انتخابات بعدی جایی ندارند

پاد| محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را شنیدید. البته موضع رسمی ایران توسط ریاست محترم رئیس‌جمهوری اعلام شد و همکاران وزارت خارجه هم آن را اعلام خواهند کرد. وی ادامه داد: سوال این‌جاست، زمانی که ۴۰‌سال پیش انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، آیا آمریکایی‌ها موافق بودند؟ یا این‌که بالگردهای آمریکایی‌ها در طبس به هم خوردند و نظامیان آمریکا زنده‌زنده زغال شدند؟ آیا اراده آنها بود که به هم بخورند؟ یا در دهه60 که رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر را ترور کردند برای تقویت نظام بود؟ یا زمانی که صدام به ایران حمله کرد، چه کردند؟ سخنگوی دولت ادامه داد: زمانی که تحریم‌ها را آغاز کردند و پرونده ایران را به شورای امنیت دادند، بحث سر یک یا دو سانتریفیوژ بود؟ وی تاکید کرد: سوال این‌جاست آیا با این همه تلاش آمریکا، جمهوری اسلامی ایران ضعیف‌تر شد؟ اقتصاد ما ضعیف‌تر شد؟ پیشنهاد می‌کنم گزارش صندوق بین‌المللی پول را بخوانید که اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد. نوبخت گفت: آزموده را آزمودن خطاست، امروز دست مخملی را درآوردند و دست چدنی را به سمت مردم دراز کردند. در کنار اینها رژیم صهیونیستی و منافقان هستند. وی یادآور شد: منافقان در کنار صدام می‌گفتند که هفته دیگر ما تهران هستیم، واقعا آقای بولتون فکر می‌کند قبل از ۴۰سالگی انقلاب در کنار منافقان به تهران می‌آید؟ اجاره‌نشین‌های کاخ‌سفید نمی‌دانند با انتخابات بعدی جایی ندارند؟ تاریخ همه چیز را نشان خواهد داد.
فروش ارز بیشتر ۴‌هزارو200تومان
خلاف است
سخنگوی دولت با اشاره به بازار ارز گفت: آمریکایی‌ها نوسانات بازار ارز را پیروزی خود می‌دانند. تاکید می‌کنم نباید ارز بیشتر ۴‌هزارو200تومان عرضه شود، غیر از این باشد خلاف است. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که دولت‌های زورگو چشم طمع به دنبال کشور ما دارند، عنوان کرد: نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم. ممکن است در یک کوچه و پس‌کوچه‌ای یک قیمتی اعلام شود، این ارزش پول ملی ما نیست و کسبه محترم ما نباید این را مبنا قرار دهند.
فارغ از جناح‌های سیاسی
 به یکدیگر کمک کنیم
وی درخصوص انتقاد رئیس‌جمهوری از برخی مدیران گفت: عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بعد از مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری است و با توجه به اوضاع کشور باید همه کنار هم باشیم و ایشان خودشان را در قبال ملت مسئول می‌دانند و انتظار دارند که مدیران خودشان را هماهنگ کنند. باید فارغ از جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالیون به یکدیگر کمک کنیم.
لیست مدیران دو تابعیتی دولت
 درست نیست
 نوبخت درباره مدیران دوتابعیتی و این‌که بین ۳۷نفری که وزارت اطلاعات اعلام کرده با ۲۱۰ نفر هیأت تحقیق و تفحص اختلاف است، گفت: نظر ما روشن است و همواره بحث این بوده که مدیران دولتی دوتابعیتی هستند و این‌که فرزند کسی در خارج از کشور تحصیل می‌کند و پاسپورت دارد، مدیر دولتی نیست، آمار ۲۱۰ نفر مدیران دوتابعیتی که اعلام شده، درست نیست و آن ۳۷ نفری که وزارت اطلاعات اعلام کرده درخصوص مدیران درست است. به‌هرحال وزارت اطلاعات ریز اطلاعات را دارد. سخنگوی دولت درباره لوایح چهارگانه گفت: تصویب این لوایح به خواست آمریکا نبود که بخواهیم با خروج آن این لوایح را تصویب نکنیم، اتفاقا این لوایح به شفافیت مالی ما کمک می‌کند و اقمار کسانی که می‌خواهند فعالیت اقتصادی ما را سیاه نشان دهند، خنثی می‌کند. وی ادامه داد: فراموش نکنیم شوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم با شفاف‌سازی فعالیت هسته‌ای ما که آژانس آن را تایید کرد،‌ خنثی شد. نوبخت درخصوص مذاکره با سه کشور دیگر درباره برجام گفت: در این قضیه جهان و ایران یک طرف هستند و آمریکا در طرف دیگر، اما در ‌سال ۹۱ این‌چنین نبود جهان و آمریکا یک طرف بودند و ما یک طرف دیگر، همچنان مذاکرات به صورت دقیق ادامه دارد و منافع جمهوری اسلامی ایران حتما باید لحاظ شود. نوبخت درباره ضرورت گفت‌وگوی ملی در شرایط فعلی گفت: این‌که بنشینیم و مطالبی را عنوان کنیم که بعد عذرخواهی کنیم درست نیست، ما باید دل‌نگرانی و دلمشغولی‌های برادران مومن خود را برطرف کنیم؛ در شرایط کنونی نیاز است، کنار هم باشیم. وی افزود: با این ویترین که آمریکا از خود دارد، قابل حمایت و اطمینان است؟ آیا اینها به پیمان و تعهدی پایبند هستند؟ اصلا آقای ترامپ چقدر رأی آورد؟ چند ‌درصد رأی داشت؟ مگر غیر از این است که به برکت رأی الکترال بالا آمد؟ چرا اینها صف‌هایی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در لندن و آمریکا تشکیل شد را نمی‌بینند، در خارج از کشور همان فردی از صندوق بیرون آمد که در داخل بیرون آمد.


تعداد بازدید :  316