شماره ۱۴۱۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد
صفحه را ببند
پارلمان

رئیس فراکسیون امید مجلس: اگر با فراکسیون‌ها به اجماع نرسیم لیست مستقل می‌دهیم
اعتمادآنلاین|  رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: با هیچ فراکسیونی درباره انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و درحال رایزنی هستیم. محمدرضا عارف، نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید در پاسخ این‌که آیا شما کاندیدای ریاست مجلس می‌شوید یا خیر؟ گفت: این سوال مشکلی است. او درباره تصمیم فراکسیون امید درخصوص هیأت‌رئیسه مجلس گفت: یکشنبه یا دوشنبه نتیجه بررسی‌های فراکسیون امید درخصوص هیأت‌رئیسه اعلام می‌شود. این نماینده تهران تاکید کرد: با هیچ فراکسیونی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و درحال رایزنی هستیم. عارف درباره این‌که آیا احتمال ارایه لیست مشترک برای انتخابات هیأت‌رئیسه با سایر فراکسیون‌ها وجود دارد؟ گفت: ما درحال مذاکره و اهل تعامل و رسیدن به اجماع هستیم. اگر به اجماع رسیدیم آن را مبنا قرار می‌دهیم در غیراین‌صورت لیست مستقل خواهیم داد. او ادامه داد: ما با فراکسیون ولایی و فراکسیون مستقلین درحال مذاکره هستیم، اما نمی‌دانیم نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت یا خیر.

نایب‌رئیس مجلس: بهتر بود کمیسیون امنیت ملی در رابطه با لایحه FATF گزارشی تهیه می‌کرد
ایسنا|  نایب‌رئیس مجلس گفت: بهتر بود کمیسیون امنیت ملی در لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (FATF) گزارشی تهیه می‌کرد و حتی اگر نظر منفی داشت، گزارش منفی ارایه می‌داد. علی مطهری که ریاست جلسه علنی دیروز را برعهده داشت،‌ در پاسخ به تذکر مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: بهتر بود کمیسیون امنیت ملی در رابطه با لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم گزارشی تهیه می‌کرد و اگر نظر کمیسیون منفی نیز بود، گزارش رد می‌داد، اما سخنگوی کمیسیون نیز می‌تواند تهیه نشدن گزارش را نیز در جلسه علنی گزارش کند و مشکل آیین‌نامه‌ای ندارد و می‌تواند بگوید که ما در کمیسیون به جایی رسیده‌ایم که بگوییم گزارشی تهیه نشده است، خلاف آیین‌نامه اقدامی انجام نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: مذاکره با اروپایی‌ها اتمام حجت است
ایسنا|  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که مذاکرات ما با اروپایی‌ها اتمام حجت با آنها در برجام است و آنها باید در طول هفته‌های آینده درباره ادامه برجام تصمیم‌گیری کنند،‌ به صحبت‌های وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و گفت: وقتی رئیس سازمان سی‌آی‌ای را وزیر خارجه آمریکا می‌کنند، نباید انتظار خروجی بهتری داشت. علاءالدین‌ بروجردی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در ارزیابی روند مذاکرات دولت با طرف‌های اروپایی و این‌که مقام معظم رهبری گفته‌اند که به اینها هم اعتماد ندارند، گفت: نکته‌ای که رهبری فرمودند بحق است. به‌هرحال تصمیم‌گیری مجموعه شورایعالی امنیت ملی این بود که این مذاکرات انجام شود، چون اتمام حجت مهم بود. وی ادامه داد: همان‌طور که همه یادشان است زمانی که مذاکرات در برجام شروع شد، جبهه متحدی از همه کشورها مقابل ما شکل گرفت که محور آن آمریکا بود، ‌امروز این جبهه شکسته است، به گونه‌ای که آمریکا با چین و یاران نزدیکش در خاورمیانه همچون ژاپن و کره‌جنوبی به دلیل سیاست‌های ترامپ درحال جنگ اقتصادی است، این خود نشان می‌دهد که آن اتحاد سابق علیه ما وجود ندارد.

کواکبیان: از کی پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی استعماری تلقی می‌شود؟
ایلنا|  مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 79 در پایان جلسه علنی دیروز مجلس در رابطه با لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: در صحن علنی کمیسیون این لایحه مطرح نشد و هیأت‌رئیسه شخصا تصمیم گرفتند ما جوابی تهیه نمی‌کنیم، هم می‌خواستند با دولتمردان هماهنگ باشند و هم اعتقادات خود را زیر پا نگذارند. این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: بنده به رئیس مجلس اعتراض دارم، چرا زمانی که کمیسیون گزارشی تهیه نکرده، سخنگوی کمیسیون باید بیاید و بگوید گزارشی تهیه نشده است. خود رئیس می‌تواند بگوید که گزارشی داده نشده است، آقای سخنگو نباید جانبداری کند. ایشان می‌گویند این لایحه استعماری است. از کی پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی استعماری تلقی می‌شود؟ ایشان موضع‌گیری داشت و موضع‌گیری ایشان بیانگر موضع‌گیری تمام اعضای کمیسیون است. رئیس مجلس نباید به ایشان اجازه صحبت‌کردن می‌دادند. او در ادامه گفت: زمانی که دو نفر در مخالفت و موافقت با این لایحه صحبت کردند نیز تخلفی دیگر انجام شد. یکی از افراد که معلوم نبود مخالف است یا موافق. دادن فرصت دو هفته‌ای برای بررسی این لایحه خلاف آیین‌نامه است، کمیسیون باید همین هفته جلسه بگذارد و این لایحه را بررسی کند.


تعداد بازدید :  223