شماره ۱۴۲۳ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد
صفحه را ببند
عدد روز

10 درصد صرفه‌جویی، خاموشی تابستانه را برطرف می‌کند

داوود فرخزاد، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران بر این باور است که اگر مردم فقط ۱۰‌درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، نگرانی برای تأمین برق تابستان امسال وجود ندارد. او می‌گوید: از مردم می‌خواهیم دستگاه‌های برودتی خود را بین ۲۳ تا ۲۶ درجه که دمای مطبوع است، تنظیم کرده و در آخر شب‌ها لامپ‌هایی که مورد نیاز نیست را خاموش کنند.  ساعات اوج مصرف در روز از ۱۳ تا ۱۷ و شب‌ها حدود ساعت ۲۱ است.

32 هزار کسب‌وکار اینترنتی در ایران فعالند

رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: هم‌اکنون ۳۲‌هزار کسب‌وکار شناسایی‌شده اینترنتی در کشور درحال فعالیت بوده و ۱۸‌هزار کسب‌وکار دیگر در مرحله تایید هویت است. او در ادامه گفت: یک‌درصد مجموع حجم خرده‌فروشی‌ها در کشور به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند که این میزان در ترکیه ۳درصد، چین ۱۳ تا ۱۵‌درصد و آمریکا و انگلیس ۶ تا ۸‌درصد است.

3200 ‌میلیون تومان سود به دارندگان سهام عدالت پرداخت شد

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد بیش از ۴۲میلیون نفر از مشمولان به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده‌اند که در این میان حدود ۳۸میلیون و ۸۰۰‌هزار نفر تاکنون سود سهام عدالت خود را به‌طور کامل دریافت کرده‌اند و سود اختصاص‌یافته به این دسته از مشمولان مبلغ حدود ۳هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بوده است. تاکنون حدود ۳۹‌میلیون و ۴۰۰‌هزار نفر شماره شبای بانکی خود را به این سامانه وارد کرده‌اند.

3 درصد کاهش واردات کالاهای مصرفی

واردات کالاهای مصرفی کم شد. مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، گفت: سهم این کالاها در مدت مشابه ‌سال گذشته 18‌درصد بود که 3‌درصد کاهش نشان می‌دهد، همچنین در واردات دو ماه نخست امسال، سهم کالاهای واسطه‌ای 63.5 درصد، سهم کالاهای سرمایه‌ای 15.4 درصد، سهم کالاهای مصرفی 15.3‌درصد و سهم سایر کالاها 5.8‌درصد بود.


تعداد بازدید :  173