شماره ۱۴۲۳ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ خرداد
صفحه را ببند
«آشیل» پا جای هشت پای آلمانی گذاشت
موج نا امیدی در روسیه با پیشگویی یک گربه!

شهروند| پیش‌بینی جام‌جهانی توسط حیوانات از جام‌جهانی 2010 استارت خورد؛ جایی که پل، هشت‌پای آلمانی شهرت جهانی پیدا کرد و اکثر بازی‌ها را به درستی پیش‌بینی کرد.
آن‌قدر بازتاب این اتفاق گسترده بود که حتی هشت پای آلمانی تهدید به مرگ شد! البته این هشت‌پا بعد از مدتی درگذشت و در جام‌جهانی 2014 موج به وجود آمده حاصل از این اتفاق باعث شد در اقصی‌نقاط دنیا شاهد پیش‌بینی حیوانات از نتایج بازی‌ها به شکل‌های مختلف باشیم؛ اگرچه دیگر هیچ‌کدام از این موجودات به اندازه پُل شهرت پیدا نکردند، چون در امر پیش‌بینی تبحر نداشتند!
حالا در فاصله چند روز تا آغاز جام‌جهانی 2018 یک گربه با پیش‌بینی بازی افتتاحیه حسابی سروصدا به پا کرده است. «آشیل» گربه پیشگویی است که در جام کنفدراسیون‌های 2017 اکثر مسابقات را به درستی پیش‌بینی کرد.
 نحوه پیشگویی این گربه که در سن پترزبورگ زندگی می‌کند، به این شکل است 2 ظرف غذا با پرچم 2 کشور مقابل او قرار داده می‌شود و آشیل با خوردن غذا از یکی از این ظرف‌ها برنده را پیش‌بینی می‌کند. جالب است بدانید که این گربه ناشنوا بوده و به همین دلیل صاحب او نمی‌تواند با رساندن صدا دخالتی در این پیش‌بینی‌ها داشته باشد.
«آشیل» در نخستین پیشگویی خود برای جام‌جهانی 2018 بازی افتتاحیه را پیش‌بینی کرده و حسابی خبرساز شده است. این گربه با خوردن غذا از ظرفی که پرچم عربستان بالای آن بود، باخت روسیه را در افتتاحیه پیش‌بینی کرده و موجی از ناامیدی را در میان هواداران روسی‌اش ایجاد کرده است.
باید دید نخستین پیش‌بینی گربه سرشناس روس درست از آب درمی‌آید تا او در ادامه جام هم به کارش ادامه دهد یا خیر. البته ایراد این نوع پیشگویی در بازی‌های دور گروهی درنظرنگرفتن حالتی برای تساوی 2 تیم است.

 


تعداد بازدید :  230