شماره ۱۴۲۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد
صفحه را ببند
حقایقی درباره استیون پسر فرانک و ایزابل
استیون هاوکینگ دانشمندی عجیب با سرنوشت عجیب

14 مارس 2018 اگر نگوییم مشهورترین اما جالبترین فیزیکدان تمام ادوار تاریخ علم در 76 سالگی درگذشت. صحبت از استیون هاوکینگ است، فرزند فرانک و ایزابل هاوکینگ که در بحبوحه جنگ جهانی دوم در آکسفورد به دنیا آمد. دانشمندی که به‌دلیل خلق مفهوم‌های فیزیکی پیچیده در کتاب معروف خود، «تاریخچه مختصر زمان» در میان خواص و به دلیل وضعیت خاص فیزیکی‌اش در میان عوام به شهرتی عظیم دست یافت.
شاگرد تنبل
این روزها ما استیون هاوکینگ را به عنوان فردی با ذهن هوشمند می‌شناسیم که درک نظریه‌های او توسط افراد با ذهن و هوش معمولی دشوار است. اما شاید ندانید هنگامی‌که او ۹ ساله بود، نمره‌هایش از بدترین نمره‌ها در بین همکلاسی‌هایش محسوب می‌شد .
پزشک فراری
استیون هاوکینگ از سنین کودکی به ریاضیات علاقه خاصی نشان می‌داد و تمایل داشت که در این رشته به متخصصی تبدیل شود. با این‌حال پدر او، فرانک هاوکینگ نظری متفاوت داشت. او امیدوار بود که استیون در رشته پزشکی تحصیل کند.
پاروزن آکسفورد
هاوکینگ در طول یکی دو سال اول حضور خود در آکسفورد در انزوا زندگی می‌کرده و مساله‌ای که او را از این تنهایی خارج کرده پیوستن‌اش به تیم قایق‌رانی دانشگاه بوده‌ است.
خبر بد در 21 سالگی
هاوکینگ بعد از جشن تولد 21 سالگی‌اش به دلیل برخی نشانه‌های ضعف به پزشک مراجعه کرد. بیماری هاوکینگ، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) تشخیص داده ‌شد. این مشکل نوعی بیماری عصبی است که موجب می‌شود بیمار کنترل ارادی عضلات خود را پس از مدتی از دست بدهد.
نوشتن کتاب برای کودکان
در سال ۲۰۰۷ استیون و دخترش، لوسی هاوکینگ با هم در نوشتن کتاب «راهنمای اسرارآمیز جورج درباره جهان» همکاری کردند. این کتاب یک داستان تخیلی در مورد پسری جوان با نام جورج است که در برابر نفرت والدینش از فناوری ایستادگی می‌کند.
اعتقاد به وجود بیگانگان
استیون هاوکینگ در جشن 50 سالگی ناسا در سال ۲۰۰۸، به این نکته اشاره کرد که با توجه به وسعت جهان احتمال می‌دهد در جایی از فضا بیگانگان حیات داشته باشند.
انجام پرواز گرانش صفر
در سال ۲۰۰۷ هنگامی که استیون هاوکینگ ۶۵ سال سن داشت، شانس در دست گرفتن کنترل زندگی خود را یافت. او توانست پرواز گرانش صفر را تجربه کند و صندلی چرخدار خود را با توجه به جاذبه صفر شناور کند. هاوکینگ که پس از دهه‌ها توانست از صندلی چرخدار خود جدا شود، حتی قادر به اجرای پشتک‌های ژیمناستیکی شد.


تعداد بازدید :  307