شماره ۱۴۲۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
پلیس در تعقیب عامل جنایت در منطقه شیان

شهروند| کارآگاهان پلیس پایتخت، برای شناسایی قاتل فراری منطقه شیان، از مردم کمک خواستند. این مرد به دلیل علاقه به همسر مقتول دو آدم‌کش را برای جنایت اجیر و نقشه قتل مرد میانسال را اجرا کرد.
ساعت 18:30 روز 11دی‌ماه ‌سال گذشته، این پرونده پیش‌روی پلیس قرار گرفت. پس از گزارش خبری مبنی بر کشته‌شدن مردی 50ساله در منطقه لویزان- شیان، تیم تحقیق تجسس‌های خود را در این رابطه آغاز کرد. با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های نخست مشخص شد مرد 50 ساله بر اثر اصابت ضربات جسم تیز به قتل رسیده و همسایه مقتول در طبقه سوم، دو جوان را در حین خروج از خانه مقتول مشاهده کرده است.
با اعلام خبر به پلیس آگاهی تهران، تیم بررسی صحنه اداره دهم به همراه عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل جنایت حاضر شدند. در همان بررسی مقدماتی مشخص شد که مقتول بر اثر اصابت ضربات متعدد جسم تیز به ناحیه سر، سینه و گردن به قتل رسیده است.
در شرایطی که همسر مقتول زمان ارتکاب جنایت در خانه یکی از دوستانش حضور داشت، طی تماس تلفنی ایشان در محل جنایت حاضر و تحقیقات از وی از همان دقایق اولیه حضور کارآگاهان در محل آغاز شد.
همسر مقتول متولد 1357 در اظهارات اولیه مدعی شد که هیچ اختلافی با همسرش نداشته و حدود ساعت 18:00 به اتفاق همسرش به منزل یکی از دوستانش در خیابان دولت رفته است.
با وجود اظهار بی‌اطلاعی همسر مقتول از موضوع جنایت و نحوه ارتکاب آن، با توجه به تحقیقات میدانی صورت گرفته از همسایگان و همچنین خانواده مقتول و وجود تناقضات در برخی اظهارات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه 27 تهران اقدام به دستگیری همسر مقتول کردند.
همسر مقتول نیز در ادامه و با ارایه دلایل و قرائن از سوی کارآگاهان ویژه قتل، ضمن معرفی عامل اصلی جنایت به نام «امین» مدعی شد که در طراحی جنایت و قتل همسرش دخالتی نداشته و محمد امین به دلیل علاقه‌ای که به او داشته دست به این جنایت زده است.
با اعتراف همسر مقتول و شناسایی عامل اصلی جنایت، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت «محمدامین» اطلاع پیدا کردند که او از تهران متواری شده است.
همزمان با شناسایی «محمدامین» به‌عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده، کارآگاهان اداره دهم با بهره‌گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته محل سکونت مقتول، اقدام به شناسایی تصاویر متعلق به دو جوان حدودا 25ساله کردند‌ که در روز جنایت به محل سکونت رفته و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی همراه محمد امین از محل متواری شدند. با شناسایی بهزاد و فرهاد به‌عنوان دو متهم این پرونده، کارآگاهان آنها را در شمال غرب کشور دستگیر کردند.
هر دو متهم به مشارکت در درگیری منجر به جنایت و همچنین وارد کردن ضربات چاقو به مقتول اعتراف کردند و گفتند که در ازای 25‌میلیون تومان به خانه مقتول رفته و او را کشته‌اند.
سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم اصلی پرونده (محمدامین) گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور دستگیری متهم متواری، هماهنگی لازم جهت انتشار بدون پوشش تصویر این شخص انجام شده است. بنابراین از همه کسانی که موفق به شناسایی مخفیگاه متهم متواری جنایت منطقه لویزان - شیان شده و اطلاعاتی درباره مخفیگاه و یا محل‌های تردد وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات در این خصوص را از طریق شماره تماس 51055510 در اختیار کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار دهند.»

 


تعداد بازدید :  585