شماره ۱۴۲۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
عکس نوشت

اجازه می‌دهید دور هم فوتبال ببینیم؟


دورهم جمع باشیم و بازی تیم‌ملی را ببینیم. چه چیزی از این دم‌دستی‌تر و ساده‌تر و بی‌دردسرتر؟ روی پرده سینما، روی صفحه تلویزیون کافه‌ها یا نمایشگرهای بزرگ داخل پارک‌ها. اتفاقی که امسال در بوستان نهج‌البلاغه و برخی سینماها افتاد، اما تق‌ولق‌بودن پخش بازی در برخی دیگر از مکان‌ها که پیش از این اعلام شده بود (مثل ورزشگاه آزادی) مردم را دلسرد می‌کند. محمود صادقی، نماینده شورای اسلامی از وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی خواسته که اجازه ندهند پاره‌ای تنگ‌نظری‌ها این برنامه‌های خوب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

زنان را به ورزشگاه‌ راه دهید

در میان ده‌ها تصاویر و لحظاتی که تلویزیون از بازی ایران و مراکش سانسور کرد، چند تصویر مربوط به بنری بود که در دست بعضی از تماشاگران بازی در استادیوم قرار داشت. بنری که همصدا با برخی از نمایندگان مجلس و مردم خواهان لغو ممنوعیت ورود زنان به استادیوم بود. درخواستی که به نظر می‌رسد قابل‌رسیدگی باشد.

پلیس‌ها هم دل دارند

آن‌چه بعد از پیروزی ایران و مراکش در سطح شهرها رخ داد، خارق‌العاده بود. هر چند آنهایی که پیروزی ایران برابر استرالیا را در خاطر دارند، می‌دانند که شادی‌های دیشب یک دمو از آن شادی بزرگ بود. یک شادی دسته‌جمعی در خیابان‌هایی که متعلق به مردم است. یک شادی برای همه، با هر نظر و عقیده و لباس. یک شادی، مثل شادی دیشب مامور راهنمایی و رانندگی که همگام با مردم پایکوبی می‌کرد.

رونالدو مسی را مسخره کرد یا دخیا را؟

در بازی کلاسیک جمعه شب بین اسپانیا و پرتغال، رونالدو با هت‌تریک رویایی خود بار دیگر به صدر اخبار جام‌جهانی راه یافت. او ابتدا با گرفتن پنالتی و گل کردن ضربه‌ پنالتی در کمال خونسردی، ماشین گلزنی‌‌اش را روشن کرد. چیزی نگذشت که شوت رونالدو از راه دور با اشتباه فاحش دخیا وارد دروازه‌ لاروخا شد. اما دیه‌گو کاستا هر دو گل رونالدو را خنثی کرد تا درنهایت ناچو اسپانیا را پیش بیندازد. در ادامه، ضربه‌ آزاد بسیار دقیق رونالدو در گوشه‌ بالای دروازه آرام گرفت تا بازی با نتیجه‌ تساوی 3-3 به پایان رسیده و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با سیل خبرهای مربوط به رونالدو اشباع شود.

 


تعداد بازدید :  329