شماره ۱۴۲۶ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
چه کسانی به ورزشگاه رفتند و چه کسانی در کافه‌ها به حمایت از ایران پرداختند؟!
فضای هنری در سن پترزبورگ

شهروند| در روزی که فوتبال ایران یکی از بهترین لحظات تاریخش را تجربه کرد، حضور پرشور هنرمندان نیز در ورزشگاه سنت‌پترزبورگ یکی از به‌یادماندنی‌ترین جلوه‌های همبستگی ملی را به نمایش گذاشت. این اصلی‌ترین ارزیابی رسانه‌های جهان از تصاویر هنرمندان ایرانی بود که چه در ورزشگاه و چه در جاهای دیگر با تمام وجود پیروزی تیمشان را فریاد می‌زدند.
در حالی که تیم‌ ملی ایران در نخستین بازی خود در جام ‌جهانی روسیه دستاوردی تاریخی به دست آورد و موفق شد 20‌سال بعد از پیروزی در برابر آمریکا یک حماسه دیگر خلق کند، هنرمندان نیز در این دیدار حضور پررنگی نشان دادند؛ به‌گونه‌ای که تصاویر هنرمندانی چون بهنام بانی، سالار عقیلی، بهاره افشاری به همراه خانواده سردار آزمون، فرزاد فرزین، الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی، الهام حجازی‌فر، بازیگر سریال پایتخت 5 و شماری دیگر از هنرمندان که در ورزشگاه سن‌پترز بورگ حضور داشتند، به سرعت پربیننده شد.
البته اینها تنها چهره‌های حاضر در ورزشگاه نبودند و هنرمندان و چهره‌های دیگری نیز به حمایت از تیم‌ملی کشورمان پرداختند. یکی از اینها پوریا پورسرخ بود که صفحه اینستاگرامش را با انتشار عکسی در هواپیما در حال سفر به روسیه به‌روز کرد. او در ورزشگاه نیز در کنار عمو موسی سلامت، جانباز پرسپولیسی هنگام حمایت از تیم‌ملی ایران عکس یادگاری گرفت.
رضا یزدانی و سروش صحت نیز دیگر هنرمندان ایرانی حاضر در ورزشگاه بودند، به همراه هنرمندان خارج‌نشینی چون شادمهر عقیلی و ابراهیم حامدی که به گواه ویدیوهای منتشر شده با انرژی تمام به حمایت از تیم‌ ملی پرداختند. البته حمایت هنرمندان منحصر به آنهایی نبود که شرایط سفرشان به روسیه مهیا شده بود و هنرمندان در ایران نیز با حضور در پارک‌ها و کافه‌هایی که به پخش بازی مبادرت ورزیدند، نفس‌به‌نفس مردم به حمایت از تیم ملی پرداختند. تعدادی از هنرمندان و بازیگران ایرانی نیز با لب‌خوانی روی آهنگ من ایرانی‌ام که توسط علیرضا عصار اجرا شده، از تیم‌ملی ایران حمایت کردند.


تعداد بازدید :  696