شماره ۱۴۲۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد
صفحه را ببند
عدد روز

12 هزار تن روغن پالم تاریخ مصرف گذشته وارد شد

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ماجرای واردات ۱۲‌هزار تن روغن پالم «تاریخ مصرف گذشته» ورود پیدا کرد. دستگاه دولتی که متولی واردات این روغن پالم بوده، گزارش غلطی را به نهادهای مسئول درخصوص تاریخ انقضای این روغن‌ها داده است. طبق اخبار واصله، این محموله که بیش از حجم مصرف داخلی هم هست، از گمرک ترخیص شده است. خبر جدید هم حاکی است که ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به ماجرای واردات 12‌هزار تن روغن پالم تاریخ مصرف گذشته ورود کرد.

30 درصد پروازهای اردیبهشت در فرودگاه مهرآباد

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام کرد: فرودگاه مهرآباد تهران با نشست و برخاست 30.3‌درصد پروازها رتبه نخست فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت‌ماه‌ سال‌جاری را به خود اختصاص داد. در این ماه 13.7‌درصد نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد و فرودگاه بین‌المللی حضرت امام‌خمینی(ره) با 10.5‌درصد پروازها در رتبه سوم قرار گرفت. سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده که در اردیبهشت‌ماه امسال 5776 سورتی پرواز توسط 15 شرکت هواپیمایی داخلی در مهرآباد انجام شد که از این تعداد، 2259 سورتی پرواز با تأخیر انجام شده است. در ‌این ماه بیشترین پروازها از طریق فرودگاه مهرآباد توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با 840 سورتی پرواز و کمترین آن توسط شرکت هواپیمایی پویا‌ایر با 27 سورتی پرواز انجام شده است.

23 درصد  تهرانی‌ها در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

مرکز آمار ایران از ساخت ۶‌میلیون واحد مسکونی کم‌دوام و نیمه با دوام در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ خبر داد و اعلام کرد: ۲۳‌درصد از این خانوارهای تهرانی در بافت فرسوده زندگی می‌کنند. مطابق آمار ارایه‌شده مرکز آمار ایران در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار متوسط قیمت فروش یک‌مترمربع زیربنای مسکونی ساختمان در شهر تهران از زمستان 95 تا زمستان 96 ،30‌درصد گران شده است. تعداد معاملات فروش واحد مسکونی در شهر تهران در زمستان‌ سال 90 دارای رشد قابل توجهی بوده و به 120‌هزار فقره در این شهر رسیده است. میانگین عمر واحدهای مسکونی خریدوفروش‌شده در شهر تهران طی زمستان‌ سال گذشته به بالای 10‌سال رسیده است. مسأله‌ای که حاکی از دیر معامله‌شدن واحدهای نوساز در این زمان حکایت دارد. طبق آمار ارایه‌شده در شهر تهران حدود 2‌میلیون و 890‌هزار خانوار، 300‌هزار واحد خالی و 170‌هزار اقامتگاه دوم وجود دارد. 23‌درصد از این خانوارها، 24‌درصد واحدهای خالی از سکنه و 23‌درصد اقامتگاه‌های دوم در بافت فرسوده قرار گرفته‌اند.


تعداد بازدید :  156