شماره ۱۴۲۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد
صفحه را ببند
دست خدا یا داور ویدیویی

در میان همه لحظاتی که فردوسی‌پور و دوستان روی آنتن داشتند، بعد از بحثی که با حمیدرضا صدر درباره کمک‌داور ویدیویی درگرفت، عادل تلویحا نارضایتی خود را از این تکنولوژی اعلام کرد. اشاره به حس نبود استقلال داور و وقفه در بازی به‌عنوان عوامل نچسب این سیستم، ما را بر آن داشت که نظرات تعدادی از چهره‌های بزرگ فوتبال دنیا را در این مورد کنار هم قرار دهیم. فردوسی‌پور در پایان این نکته را اعلام کرد که به این فکر کنید که اگر در جام‌جهانی 1986 این تکنولوژی وجود داشت، گل دست خدای مارادونا مردود اعلام می‌شد. اما مارادونا در مصاحبه با روزنامه سان لندن جواب عادل را هم داده است:

دیه‌گو مارادونا  اگر در آن بازی کمک‌داور ویدیویی وجود داشت، اتفاق خاصی نمی‌افتاد. من، آرژانتین و خدا در برابر کمک‌داور ویدیویی هم بازی می‌کردیم.

جان لوییجی بوفون  فقط آشغال‌ها، به‌دردنخورها و آنهایی که قلب کثیفی دارند از این تصمیم‌ها برای فوتبال می‌گیرند.

 ماسمیلیانو آلگری کمک‌داور ویدیویی برای فوتبال مناسب نیست. با این وضع فوتبال شبیه به بیسبال آمریکایی شده است. 10ساعت در استادیوم تخمه و بادام‌زمینی می‌خوریم و هر 15دقیقه یک حمله می‌بینیم، این دیگر چه وضعیتی است؟!

توماس مولر  وقتی صبح‌ها سر کار می‌روی، اغلب نخستین چیزهایی که درباره آن صحبت می‌کنند این است که دیدی دیشب چی شد؟ این چه پنالتی‌ای بود؟! همین صحبت‌ها با وجود کمک‌داور ویدیویی هم هنوز وجود دارد، این فقط یک ابزار خوب برای داور است.

 آرسن ونگر   همه بازی‌های بزرگ در فصل اخیر انگلستان با تصمیم‌های قطعا اشتباه داوری همراه بود که می‌شد با کمک‌داور ویدیویی جلوی آن را گرفت؛ مثل بازی منچستر و لیورپول. کمک‌داور ویدیویی به عدالت کمک خواهد کرد.
 پپ گواردیولا من فکر می‌کنم کمک‌داور ویدیویی در همه جای دنیا و در همه بازی‌ها باید به کمک داور بیاید. فوتبال امروز بسیار سریع و پرشتاب شده است.


تعداد بازدید :  309