شماره ۱۴۲۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد
صفحه را ببند
تیم‌ملی بدون «روزبه» معمای تازه کی‌روش
بدترین خبر ممکن برای تیم‌ملی، مصدومیت چشمی و از دست دادن بازی با اسپانیا بود

شهروند| روزبه چشمی در هفته‌های گذشته بیشتر از سایر بازیکنان تیم‌ملی در رسانه‌ها و فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته بود و بعد از انتقادهای زیاد به عملکرد او،‌ کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که او مدرن‌ترین دفاع وسط فوتبال ایران در 10‌سال گذشته بوده است. این مدافع که در نخستین بازی تیم‌ملی در جام‌جهانی مقابل مراکش هم در ترکیب ثابت به میدان رفت و عملکرد قابل‌قبولی داشت‌، تقریبا خیال کی‌روش را در خط دفاعی راحت کرده بود. منتهی در بدترین زمان ممکن مصدوم شد و طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال،‌ ادامه مسابقات تیم‌ملی در جام‌جهانی را از دست داد.
چشمی در تمرین روز یکشنبه تیم‌ملی ایران دچار مصدومیت شدید عضلانی شد و بررسی‌های تیم پزشکی مشخص کرد که او دیگر توانایی همراهی تیم‌ملی ایران را ندارد. با این حال طبق نظر کارلوس کی‌روش تا پایان کار تیم‌ملی در جام‌جهانی در روسیه کنار تیم باقی خواهد ماند و از همین حالا درمان و مراحل ریکاوری را زیر نظر کادر پزشکی تیم‌ملی آغاز کرده است.
این خبر در آستانه بازی بزرگ مقابل تیم‌ملی اسپانیا، شوک منفی بزرگی به کارلوس کی‌روش، بازیکنان و مردم ایران وارد کرد. نکته مهم این‌جاست که طبق قوانین کی‌روش دیگر نمی‌تواند هیچ بازیکنی را جایگزین روزبه چشمی کند و به همین ترتیب از حالا برای حضور در ترکیب ثابت به پژمان منتظری و سیدمجید حسینی آماده‌باش داده است و یکی از این دونفر جای چشمی را در ترکیب ثابت تیم‌ملی در قلب خط دفاعی خواهد گرفت.  به‌نظر می‌رسد با توجه به این‌که مجید حسینی در بازی با مراکش توسط کی‌روش راهی زمین شد،‌ این مدافع جوان شانس بیشتری نسبت به پژمان منتظری برای حضور در ترکیب و کنار مرتضی پورعلی‌گنجی داشته باشد.

 


تعداد بازدید :  190