شماره ۱۴۲۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد
صفحه را ببند
بام‌لند و امتیازات ویژه
با وجود مصوبه عدم اجازه پخش فوتبال در فضاهای باز شهری، این اتفاق در بام‌لند رخ می‌دهد

«مصوبه‌ای وجود دارد که براساس آن اجازه پخش فوتبال در فضاهای باز شهری داده نمی‌شود، براساس این مصوبه با پخش فوتبال در منطقه 2 برخورد شد اما در مجموعه «بام‌لند» که از شهرداری تهران اجاره شده، در فضای باز و با اخذ مبلغی تحت عنوان ورودیه، فوتبال پخش می‌شود. این یعنی برخوردی دوگانه.» حجت نظری، عضو شورای شهر تهران این سخنان را در گفت‌وگو با ایسنا گفته و به رویه حال حاضر نقد کرده است. آن‌هم در شرایطی که بسیاری از مردم خواهان تماشای فوتبال در فضای باز و کافه‌ها هستند. او پیش از این منتقد بلیت 95‌هزار تومانی تماشای فوتبال در برج میلاد هم بوده است و حالا می‌گوید، اگر قرار باشد فردی کافه‌دار به واسطه شغل سابقش و ارتباطاتی که دارد، فوتبال را در فضای باز پخش کند، جای سوال است که چرا مابقی افراد نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند؟ حالا چه فضایی جلوی کافه باشد و چه پارک، علی‌القاعده باید فوتبال در فضای باز شهری پخش شود؛ اما حالا که ممنوع شده، جای سوال است که چرا در یک‌جا این مسابقات پخش شده؟ و مگر بین افراد مختلف تفاوتی وجود دارد که قانون در مورد برخی طور دیگری اجرا می‌شود؟
نظری می‌گوید؛ امیدواریم این رفتارهای دوگانه پایان یابد و تغییری در تصمیم «عدم پخش فوتبال در بوستان نهج‌البلاغه و دیگر فضاهای باز شهری» ایجاد شود؛ چراکه پس از برد تیم‌ملی نیز همه مشاهده کردیم که چطور در امنیت کامل شهروندان به شادی در کنار هم پرداخته و چه نشاطی در جامعه ایجاد شد.
درحال حاضر مردم می‌توانند فوتبال را در سینماها تماشا کنند و این درحالی است که پخش فوتبال در سینما هم مشکلاتی داشته است. رئیس هیأت‌مدیره انجمن سینماداران درباره حق پخش فوتبال در سینماها گفت: تصمیم‌گیری درخصوص پرداخت حقوق فیلمسازانی که اکنون فیلم‌شان روی پرده است، به بعد از اتمام پخش بازی‌ها موکول شده است. به گزارش ایسنا، پس از آن‌که مصوب شد 6 مسابقه جام‌جهانی فوتبال در سینماها پخش شود، مسئولان شورای اکران تقریبا درباره تمام جزییات نحوه پخش مقرراتی را تعیین کردند اما چگونگی پرداخت پول به صاحبان فیلم‌ از این برنامه را اعلام نکردند.


تعداد بازدید :  184