شماره ۱۴۲۸ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ خرداد
صفحه را ببند
فغانی صدرنشین داوران جام‌جهانی
برخورد داور ایرانی با ستاره آلمان سوژه شد

شهروند|  قضاوت فوق‌العاده تیم داوری ایرانی در بازی حساس مکزیک برابر آلمان که با خلق شگفتی و شکست مدافع عنوان قهرمانی همراه شد، مورد توجه کارشناسان و سایت‌های معتبر بین‌المللی قرار گرفته است. علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری در شرایطی داوری این مسابقه را پشت سر گذاشتند که در تمام طول بازی تسلط کامل روی جریان مسابقه داشتند و به همین ترتیب یک بار هم از فناوری var برای بررسی تصمیمات خود استفاده نکردند. نکته قابل تامل اما اینجاست که بلافاصله بعد از پایان مسابقه سایت رتبه‌بندی داوران، با دادن نمره 4.74 از 5 به علیرضا فغانی این داور ایرانی را در صدر جدول بهترین قضاوت جام‌جهانی قرار داد.
وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال هم در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از علیرضا فغانی با این‌که تیم‌ملی کشورش مسابقات را با باخت غیرمنتظره شروع کرد نوشت: «کارت خیلی خوب بود.» البته این پایان تعریف و تمجیدها از عملکرد فغانی نبود و اکثر کارشناسان داوری ایرانی و حتی داوران آلمانی هم از کار او رضایت داشتند. در هیچ‌کدام از رسانه‌های جهان هم مطلب منفی علیه قضاوت فغانی منتشر نشد و کادر فنی و بازیکنان تیم‌های مکزیک و آلمان هم نقطه‌نظرات منفی درباره عملکرد داوران ایرانی نداشتند.
رسانه معتبر فاکس نیوز هم البته به شکلی ویژه از فغانی تمجید کرد و درباره او نوشت: «داوری فوق‌العاده بود. هیچ‌گونه اتلاف وقت، هیچ‌گونه اعلام خطای بی‌مورد وجود نداشت. مدیریت اتفاقات و حواشی بازی فوق‌العاده بود و بازیکنان از تمام تصمیمات تیم داوری تبعیت می‌کردند. داور حتی سرعت مسابقه را بالا نگه داشت. این یعنی داوری!» مسأله جالب توجه دیگر درباره قضاوت بازی آلمان- مکزیک صحنه لمس تونی کروس توسط فغانی بود که‌ هافبک آلمانی مشهور را با قاطعیت به عقب فرستاد تا در دیوار دفاعی قرار بگیرد و کروس چند بار از این داور درخواست کرد که او را لمس نکند. این اتفاق به سوژه طنز صفحات مشهور فوتبالی در دنیای فوتبال به‌ویژه ترول فوتبال (حساب کاربری اینترنتی این صفحه) تبدیل شد.


تعداد بازدید :  326