شماره ۱۴۲۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
عدد روز

100 درصد افزایش قیمت آهن

وضعیت بازار نشان می‌دهد که روند افزایش قیمت آهن و میلگرد از خرداد ماه ‌سال گذشته آغاز شد و امروز با رشد ۱۰۰‌درصدی با قیمت ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسد. تشدید رکود باعث شده تا بازار فروش بسیاری از محصولات در کشور کم‌رونق شود. جالب اینجاست که با وجود رکود حاکم بر بازار، رشد قیمت‌ها در انواع محصولات همچنان روند صعودی را طی می‌کند و خبری از کاهش قیمت‌ها نیست.

13 هفته با کمبود تولید برق مواجهیم

رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: بر اساس تصمیمات جلسه ستاد مقرر شده است تا بلافاصله برای افزایش تعرفه‌های برق سازمان‌های پرمصرف دولتی که مصرف خود را کنترل نمی‌کنند، اقدام کنیم. به گفته او، از اواخر خردادماه به مدت 13 هفته با موضوعی تحت عنوان کمبود تولید برق نسبت به مجموعه مصرف پیش‌بینی‎شده مواجه خواهیم شد. اردکانیان رقم دقیق کمبود تولید برق را پنج‌هزار و 315 مگاوات دانست و افزود: عمده این افت تولید به دلیل کاهش بارش‌های‌ سال آبی جاری بوده است.

1.7 میلیارد تومان عوارض سفر خارجی یزدی‌ها

علی نمازی، دبیر ستاد درآمد استان یزد،  میزان عوارض خروج از کشور و جرایم رانندگی داخل و خارج شهر را برای استان  در‌ سال گذشته به ترتیب 1.7 و 18‌ میلیارد تومان اعلام کرد. نمازی با ارایه آمار عملکردی درآمد ‌سال 1396 استان به تفکیک درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرایم و خسارات و درآمدهای متفرقه پرداخت و اعلام کرد: درآمد استان در ‌سال گذشته بالغ بر 1329‌ میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان مصوب 3‌درصد کاهش یافته است.


تعداد بازدید :  196