شماره ۱۴۲۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
آیا ایران صدرنشینی‌اش را حفظ می‌کند؟
رویاهای ایرانی، کابوس لاروخا

ایران از پس مشق‌هایش به خوبی برآمد و از سد مراکش در نخستین بازی خود گذشت. حالا «تیم ملی» با امید بیشتر و اعتمادبه‌نفس بالا در کازان به مصاف اسپانیا خواهد رفت.
در حالی که بدون ‌شک چشمه‌هایی از یک تیم موفق و آماده برای نبرد در دقایق محدودی از بازی ایران در برابر مراکش به چشم می‌خورد، اما آنها دقیقا نقشه خود را در زمین پیاده کردند و بازیکنان ایران همان کاری را که مربی از آنها انتظار داشت، انجام دادند و البته مهمترین نکته این‌که اشتیاق زیادی داشتند.
از همان ابتدا مشخص بود که این قرعه برای ایران راه هموار صعود نیست؛ اما حالا آنها با سه امتیاز کاملی که زیر پر شال خود دارند و آمادگی و روحیه‌ای که در تمرینات از خودشان نشان دادند دارای اراده و اعتقاد لازم برای رسیدن به مرحله حذفی هستند.
با وجود این کارلوس کی‌روش کارکشته بعد از از دست دادن روزبه چشمی باید فکری اساسی برای دفاع قدرتمند خود بکند. دفاعی قوی که بدون‌ شک برای ایران بسیار حیاتی است و نیاز به بازسازی دارد.
برای همه بسیار جالب است که بدانند آیا کی‌روش قصد دارد با یک دفاع مستحکم، مثل آن‌چه که در برابر آرژانتین در جام 2014 گذشت، مهاجمان لاروخا را مهار کند یا تدبیر دیگری اندیشیده و قصد دارد سبک دیگری از بازی را به نمایش بگذارد. در مقابل اما اسپانیا از ایران عقب‌تر است. بازی اسپانیا در برابر پرتغال یک تصویر کامل و دقیق از یک بازی جهانی و زیبا بود، اما درنهایت آن‌چه که عاید ماتادورها شد فقط یک امتیاز بود؛ آن‌ هم در حالی‌که ایران سه امتیازی است.
بازیکنان اسپانیا قدرت کافی و زیاد در چرخاندن توپ و بکارگیری آن در میانه میدان و زمین حریف را دارند، اما پیش‌شرط موفقیت اسپانیا این است که داوید دخه‌آ این‌بار سه گل را به راحتی دریافت نکند. در انجام این ماموریت، راموس با افتخار در کنار او خواهد بود.
آیا فرناندو هیروی تازه از راه رسیده، برای تغییر امتیاز اسپانیا، خودش و تیمش را تغییر خواهد داد؟ او گفته که ما با قلبمان بازی خواهیم کرد. آیا بازی با قلب در برابر کی‌روش شطرنج‌باز برای موفقیت کافی خواهد بود؟

 

 


تعداد بازدید :  207