شماره ۱۴۲۹ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
عادل صدایش بزنید

مهرنوش گرکانی روزنامه‌نگار

صمیمیت را عادل به تلویزیون آورد. می‌توان گفت، عادل نخستین کسی بود که صمیمیت را به تلویزیون آورد. به صداوسیمای جمهوری اسلامی که شاید هیچ‌وقت تصور نمی‌کردیم مجری‌هایش یکدیگر را با اسم کوچک صدا کنند و با هم شوخی کنند. فکر کنم یادتان باشد سریال‌های دهه 60 و 70 را که زنان خانه وقتی می‌خواستند همسرانشان را صدا بزنند یا درباره آنها صحبت کنند، از فامیلی استفاده می‌کردند. این مدل صداکردن آدم‌ها شاید همان موقع هم در خانواده‌ها عجیب به نظر می‌رسید و شاید هم برای عده کمی عادی بود، اما هیچ‌وقت از همان زمان‌ها تا این یکی دو‌سال اخیر صمیمیتی را در برنامه‌های زنده تلویزیون میان مجریان و میهمانانشان نداشتیم و عادل استارت این کار را زد و محمدحسین میثاقی را محمدحسین صدا می‌کند، محمدرضا احمدی را محمدرضا صدا می‌کند و حتی میهمان‌های برنامه‌اش را هم اگر کم‌سن‌وسال‌تر باشند و با اسم کوچک و بدون لفظ آقا صدا می‌کند. شاید البته این صداکردن به نام کوچک تمام صمیمیت برنامه نباشد ولی به نظر می‌رسد همین مورد کوچک باعث شده تا صمیمیت و راحتی در حرف‌زدن مجری‌های برنامه‌های زنده تأثیر داشته باشد.
عادل حتی این اجازه را به ما مردم ایران و خبرنگاران داد تا او را هم به نام کوچک صدا بزنیم. حالا دیگر بعد از استارت‌زدن عادل در برنامه‌هایش برای ایجاد صمیمیت، بقیه برنامه‌ها هم کمی یاد گرفته‌اند و حالا تلویزیون دیگر آن‌قدر خشک و بی‌روح نیست. هرچند که صداوسیمای ایران راه درازی در پیش دارد تا بتواند مردم را بیشتر و بیشتر به سمت خود جلب کند.  عادل خسرو حیدری را به برنامه دعوت می‌کند و علاوه بر آن‌که با او بدون تعارف و بسیار راحت صحبت می‌کند، با او شوخی می‌کند و جلوی چشمان میلیون‌ها بیننده به خوابیدن ساعت خسرو هم اشاره می‌کند. دیگر این موضوعات برای تلویزیون تابو نیست یا حداقل باید بگوییم عادل و دیگران درتلاشند تا این تابوها را بردارند.
عادل کار می‌کشد
عادل کار سرسری و بدون دقت نمی‌‌خواهد. انگار به همه همکاران و دست‌اندرکارانش یاد داده که باید کار خوب بسازند. انگار بهترین تیم را دور خودش جمع کرده؛ تیمی قوی، بااستعداد و خوش‌ذوق. محمدحسین میثاقی را به روسیه فرستاده تا ویدیوهای جذاب برایش بفرستد. ویدیوهایی که رنگ‌وروح دارند و از شادی و خوشحالی می‌گویند. از شور و هیجان روسیه می‌گویند. خودش هرشب از روسیه روی آنتن زنده می‌آید و با تمام انرژی خبرهای جذاب روسیه را به مردم می‌گوید. محمدحسین میثاقی هم با مردم راحت حرف می‌زند. شاید برای همین هم هست که بسیاری می‌گویند عادل برای دوران بازنشستگی‌اش یک جایگزین پیدا کرده است. شاید الان در صداوسیما جایگزینی برای عادل نداشته باشیم اما عادل برای آینده نگران است. شاید محمدحسین میثاقی زمانی جای عادل فردوسی‌پور را در برنامه‌های جذاب فوتبالی و ورزشی صداوسیما بگیرد اما تا آن روز هنوز کار دارد و باید بدود و تجربه کسب کند.


تعداد بازدید :  245