شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
به منتقدان کی‌روش آنتن نمی‌دهند!
قطع حرف‌های روانخواه در برنامه عادل زخم کهنه را باز کرد

شهروند| انتقاد از تیم‌ملی ممنوع شد! این جمله‌ای است که احتمالا طی 24 ساعت اخیر آن را شنیده‌اید. بعد از صحبت‌های تند مهدی تاج و تهدید مخالفان کارلوس کی‌روش، در برنامه 2018 عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی اجازه ندادند به تیم‌ملی انتقاد فنی وارد شود.
حرف‌های روانخواه قطع شد!
امیدرضا روانخواه میهمان ویژه‌برنامه جام‌جهانی در شبکه سه بود. بازیکن سابق استقلال که سابقه سرمربیگری در تیم‌های لیگ برتری را هم دارد، در لابه‌لای تحلیل دو بازی حساس روسیه-اسپانیا و دانمارک-کرواسی به نقاط ضعف تیم‌ملی هم اشاره کرد. این کارشناس حدود یک دقیقه‌ای به نقاط ضعف تیم‌ملی و انتقاد از بازی دفاعی تیم کارلوس کی‌روش پرداخت، اما ناگهان با واکنش محمدرضا احمدی و عادل فردوسی‌پور مواجه شد که اجازه ندادند به صحبت‌هایش ادامه دهد. دو مجری برنامه به بهانه‌های مختلف اظهارات روانخواه را قطع کرده و گفتند در آینده می‌توان درباره این موضوعات صحبت کرد!
تلویزیون، حامی اصلی مرد پرتغالی
عادل فردوسی‌پور اخیرا لقب «کی‌روشی‌پور» را کاملا پذیرفته و از این‌که با چنین نامی از سوی برخی خطاب شود، ابایی ندارد. خیلی از اهالی فوتبال معتقد بودند این برنامه به خاطر مصاحبه‌ای که در کمپ مسکو با کارلوس کی‌روش ترتیب داد، باعث شد جنگ بین این مرد پرتغالی با برانکو ایوانکوویچ دوباره آغاز شود و شیرینی نتایج خوب تیم‌ملی را از بین برد. البته رویکرد صداوسیما در ماه‌های اخیر نسبت به تیم‌ملی کاملا حمایتی بوده؛ اتفاقی که شاید تا قبل از پایان بازی‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی قابل قبول بود، اما الان زمان نقد و بررسی عملکرد ملی‌پوشان در روسیه است. قبل از جام‌جهانی فقط از کارشناسانی دعوت می‌شد که موافق کی‌روش بودند. بعد از بازگشت تیم‌ملی هم در چند شب گذشته هر کارشناسی قصد انتقاد از عملکرد تیم کی‌روش را داشته، با واکنش فردوسی‌پور مواجه شده است.
پاسخی دریافت نکردیم!
برای ابهام‌زدایی با محمدرضا احمدی، یکی از مجریان برنامه 2018 تماس گرفتیم. سعی کردیم از او پاسخ قانع‌کننده‌ای درباره چرایی قطع صحبت‌های امیدرضا روانخواه بگیریم. با این حال، با چنین پاسخی روبه‌رو شدیم: «من به‌عنوان مجری برنامه دراین‌باره صحبتی ندارم. بهتر است با فردوسی‌پور که تهیه‌کننده است، مصاحبه کنید!» بدین ترتیب نه پاسخی دریافت شد و نه ابهام‌زدایی صورت گرفت.
انتقاد از کی‌روش ممنوع شد؟
تنها می‌توان این برداشت را از اتفاقات اخیر داشت؛ «انتقاد از کارلوس کی‌روش و تیم‌ملی ایران ممنوع است!» مهدی تاج که علاقه‌ای ندارد برخی انتقادات به عملکرد تیم‌ملی را بشنود، بعد از جلسه‌ای که با سرمربی پرتغال برگزار کرد و گویا او را به ماندن راضی کرد؛ گفت از این پس هر کسی درباره تیم‌ملی صحبت منفی انجام دهد، جریمه می‌شود! کارلوس کی‌روش هم احتمالا با همین شرط فعلا سکوت کرده و به منتقدانش پاسخ نمی‌دهد تا بلکه با قانون جدید فدراسیون که به صداوسیما هم کشیده شده، دیگر هیچ منتقدی در ایران وجود نداشته باشد. این فضای بسته درنهایت به سود تیم‌ملی نخواهد بود و مشخص نیست تا چه زمانی می‌تواند ادامه‌دار باشد. فعلا که حمایت از کارلوس کی‌روش و جادویی خواندن عملکرد او و تیمش در جام‌جهانی جزو سیاست‌های اصلی حامیان این مرد پرتغالی است.


تعداد بازدید :  1088