شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
محبوب‌ترین جت‌های شخصی در 40 کشور جهان
شرکت امبرائر با ساخت هواپیمای فانتوم E300 10 میلیون دلاری تجربه متفاوتی برای مسافران خاص خود به وجود آورده است

امبرائر در ‌سال 2010 وقتی که نخستین هواپیمای فانتوم 300 را به بازار عرضه کرد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بود. در نیم‌قرن گذشته، مشتری‌های هواپیماهای اختصاصی فانتوم 300 نسبت به هر هواپیمای دیگری در دنیا افزایش یافته است. براساس گزارش‌های کمپانی امبرائر، بیش از 400 هواپیمای فانتوم به دست مشتریانش در 40 کشور جهان رسیده است.
اکتبر گذشته با برگزاری کنفرانس انجمن ملی هواپیمایی تجاری یا NBAA در لاس‌وگاس ایالت نوادا امبرائر از مدل پیشرفته این هواپیما موسوم به فانتوم E300 رونمایی کرد. این هواپیمای اختصاصی به اندازه 10 نفر جا دارد و می‌تواند بیش از 2200 مایل سفر کند.
حرف E در نام این هواپیما به معنای پیشرفته است و نشان‌دهنده تکنولوژی پیشرفته و امکانات بالای بکار رفته در این هواپیماست.
فانتوم E300 حالا وارد رقابت شدیدی با هواپیماهای شناخته‌شده و قابل اطمینانی مانند Cessna Citation CJ3+
 شرکت Textron و لیرجت 70 شرکت بومباردیر می‌شود. رقیب‌های جدیدتری مانند Pilatus PC-24 سوییس هم وجود دارند.
با این‌که امبرائر شرکت هواپیماسازی مشهور برزیلی است، اما هواپیماهای اختصاصی این کمپانی مانند فانتوم و لگسی 500 در ملبورن ایالت فلوریدا ساخته می‌شود. هواپیماهای تجاری بزرگتر مانند legacy 650E  و Lineage 1000E همچنان در برزیل تولید می‌شوند.
قیمت این هواپیما 9‌میلیون و چهل و پنج‌هزار دلار است که اکثر مشتری‌ها 10میلیون برای آن پرداخت می‌کنند. برخلاف این‌که  فانتوم E300 به‌عنوان هواپیمای سبک دسته‌بندی می‌شود، اما از لحاظ ظاهری احساس می‌کنید وزن واقعی آن بیشتر است. این هواپیما دارای یک جفت موتور توربوفن کانادایی پرت و ویتنی PW535-E است و نیروی رانشی هر کدام معادل  3360 پوند است.
محفظه بار زیر موتور سمت چپ به همراه محفظه دیگری در دماغه هواپیما قرار دارد که کمک می‌کند این هواپیما فضایی معادل 2.3 مترمربع برای بار داشته باشد.
جی بیور، مدیرعامل طراحی داخلی کمپانی امبرائر، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اولویت طراحی جدید امبرائر ارگونومی است، به شیوه ساخت ارزش می‌دهد و برای طراحی اهمیت بسیاری قایل شده است. فانتوم E300  نه‌تنها با طراحی هوشمندانه تجربه مسافرت با آن را فراموش‌نشدنی می‌کند، بلکه به صاحبان آن امکان نگهداری و تعمیرات ساده و قابلیت‌های مجدد طراحی راحتی را می‌دهد.»  
طراحی‌های جی بیور داخل هواپیما را نسبت به فانتوم 300 اصلاح کرده تا کابین جدید فضای بیشتری برای مسافران و امکانات رفاهی بیشتری داشته باشد. بیور برای  فانتوم E300 تعادلی میان امکانات رفاهی، کاربرد و تکنولوژی برقرار کرده است.
امبرائر جدید شامل راهروهای پهن‌تر برای مسافران و الهام‌گرفته از ماشین‌های لوکس است. بیور قبل از کار در شرکت هواپیماسازی در کمپانی ماشین‌سازی رده بالای فورد که شامل برندهایی مانند آستون مارتین، جاگوار، لندرور، لینکولن و ولوو است.


تعداد بازدید :  186