شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
خرده خبر

سمپائولی رفتنی شد
شبکه  ESPN در گزارشی مدعی شد که خورخه سمپائولی، سرمربی تیم‌ملی آرژانتین آخر این هفته منصبش را ترک خواهد کرد. سمپائولی تصمیم رسمی خود را بعد از جلسه‌ای که چهارشنبه و پنجشنبه با فدراسیون آرژانتین دارد، علنی می‌کند. با توجه به این‌که هواداران آرژانتین خواهان برکناری او هستند و بسیاری از بازیکنان نیز نمی‌خواهند با او کار کنند، دو طرف به توافق رسیدند تا سمپائولی از این تیم جدا شود.

سوییس همچنان جریمه می‌دهد!
سوییسی‌ها بار دیگر از طرف فیفا حکم جریمه نقدی دریافت کردند؛ بعد از آن‌که در پایان بازی مرحله گروهی برابر کاستاریکا که به تساوی 2 بر 2 منتهی شد، 3 تن از مقامات تیم بدون مجوز لازم پس از بازی وارد زمین شدند و یکی از آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، مداخله کرد و فدراسیون فوتبال سوییس را به مبلغ 35‌هزار فرانک معادل 30220 یورو جریمه کرد. این تیم البته در مرحله گروهی یک‌بار دیگر به خاطر رفتار ژردان شقیری، گرانیت ژاکا و اشتفان لیخت‌اشتاینر 25‌هزار فرانک جریمه شد.

انریکه، گزینه اول جانشینی هیرو
روزنامه ورزشی آس در گزارشی با بیان این موضوع عنوان کرد که هر امکانی در ارتباط با ادامه حضور یا قطع همکاری هیرو به‌عنوان سرمربی لاروخا وجود دارد. این نکته توسط نشریه پرمخاطب در حالی عنوان شد که تیم اروپایی در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی در وقت معمول و اضافه برابر روس‌ها به تساوی یک بر یک رسید؛ اما در ضربات پنالتی مغلوب میزبان جام شد. بعد از آن آینده  مسئول فنی در تیم‌ملی مبهم‌تر از قبل شد. البته در نظرسنجی که مارکا انجام داده، لوییس انریکه، سرمربی سابق بارسا بیشترین آرا را برای جانشینی هیرو به دست آورده است.

پورعلی گنجی، کاندیدای بهترین آسیایی جام‌جهانی
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز یک نظرسنجی به راه انداخت تا بهترین بازیکن آسیا در مرحله گروهی جام‌جهانی 2018 روسیه را انتخاب کند. مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم‌ملی کشورمان جزو 5 کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا در مرحله گروهی شد. نکته قابل توجه در این نظرسنجی این است که دنیل ارزانی، بازیکن ایرانی‌الاصل تیم‌ملی استرالیا نیز در این لیست حضور دارد.

سوباسیچ تاریخ‌سازی کرد
دنیل سوباسیچ، دروازه‌بان کرواسی توانست برابر دانمارک سه ضربه پنالتی را مهار و تاریخ سازی کند. دروازه‌بان کروات اجازه نداد ضربه‌های کریستین اریکسن، لاس شونه و نیکلای یورگنسن به گل تبدیل شوند. در تاریخ جام‌جهانی تنها یک دروازه‌بان توانسته بود چنین رکوردی را به ثبت برساند؛ ریکاردو پریرا پرتغالی سه ضربه پنالتی‌ را برابر انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۰۶ مهار کرد. فرانک لمپارد، استیون جرارد و جیمی کرگر نتوانستند ضربات خود را به گل تبدیل کنند.


تعداد بازدید :  314