شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
بازی اسپانیا و روسیه به ما نشان داد که حاکمیت همیشه مطلق نیست
اسپانیا با 1000 پاس مُرد

مهرنوش گرکانی| یکشنبه شب اسپانیا در برابر روسیه با 1100 پاس صحیح شکست خورد. آنها یک رکورد در جام‌جهانی به ثبت رساندند. اسپانیا با یک امتیاز بیشتر از مرحله مقدماتی صعود کرد و حالا در برابر روسیه با توجه به تاکتیک درست تحقیر شد. اسپانیا هم از جام‌جهانی حذف شد و به خانه برگشت و حالا کشور میزبانی که شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که از مرحله گروهی صعود کند، به یک‌هشتم نهایی رفته است.
اسپانیا بازیکنان بی‌نظیری دارد، همه آنها تکنیک خوبی دارند و در نگه‌داشتن توپ و مهار بازیکنان حرف اول را می‌زنند؛ اما شاید دیگر آن تاکتیک‌های قدیمی اسپانیا جوابگو نیست و  باید تاکتیک خود را عوض کنند. البته که دیگر بسیاری از آنها جام‌جهانی بعدی را از
دست می‌دهند.
مشکل اصلی اسپانیا این بود که با وجود این‌که دارایی بسیار بالایی از نظر بازیکنان داشت اما بشدت محافظه‌کار بود. آنها تقریبا 80‌درصد بازی را دردستشان داشتند اما این امتیاز بی‌اهمیت بود؛ چون برای آنها نگه‌داشتن بازی کافی نبود. آنها در تمام بازی توپ را نگه می‌داشتند تا روسیه اشتباه کند اما فریب خوردند چون اشتباهات روسیه بسیار کم بود. اسپانیا بیشتر از آن‌که حمله کند و تهاجمی بازی کند، در دفاع می‌نشست و منتظر موقعیت بود.
اسپانیا تیمی است که طرفداران و دوستداران زیادی در سراسر جهان دارد، اما از آغاز جام‌جهانی آنها به نحوه‌ی رفتار کردند که تصور می‌شد ستاره‌هایشان دیگر از بین رفته‌اند و ایده تازه‌ای نداشتند. آنها قهرمانان باقیمانده بزرگ جهان از‌ سال 2010 بودند که بیش از 1100 بار توپ را در زمین چرخاندند اما توانایی گلزنی نداشتند. در آخر همه آنها گریه کردند، اینیستا، پیکه، رانوس و... این بازی به ما نشان داد که ستاره‌های دهه اول قرن بیستم بیش از حد خسته بودند.  رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، لوئیس روبیالس و مربی حال حاضر این تیم، فرناندو هیرو هر دو اعلام کرده‌اند که از تغییر در مربیگری تیم اسپانیا قبل از جام‌جهانی ناراحت هستند و شاید دلیل این حذف همین باشد.
روبیالس در مصاحبه‌ای گفته است: «من به این تیم افتخار می‌کنم، هیچ‌کس را مقصر نمی‌دانم؛ نه بازیکنان، نه مربی و نه کادر فنی؛ اما ما باید آرام باشیم. ما به تازگی یک سفر را شروع کردیم و باید ادامه دهیم و حالا در هفته‌های بعد باید برای ادامه سفر برنامه‌ریزی کنیم.
فرناندو هیرو، مربی تیم‌ملی اسپانیا نیز در مصاحبه‌ای بعد از بازی گفت: «ما برای این جام‌جهانی امید زیادی داشتیم اما الان هم از کسی شکایتی نداریم. ما هم مانند میلیون‌ها اسپانیایی غم بزرگی داریم، ما امیدوار بودیم و رویاهای زیادی را در سر می‌پروراندیم اما الان همه گروه ازجمله بازیکنان، کادر فنی  درد
بزرگی دارند.»


تعداد بازدید :  314