شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
خواننده عرب شیر نخورد و تحریم شد
از آنجلینا یاد بگیر!

شهروند| مراکشی‌ها دق دلی‌شان از حذف شدن از جام جهانی را بر سر خواننده عرب خالی کرده و او را تحریم کردند. دلیل این تحریم هم بی‌توجهی نانسی عجرم به رسومات مراکش اعلام شده است.
ظاهرا نانسی عجرم خواننده لبنانی سابقه ای در مجادله با ایرانیان هم دارد در چهارچوب جشنواره‌ای موسوم به موازین به مراکش سفر کرده بود، رفتارهایی کرده که واکنش تند مردم این کشور را موجب شده است. تا جایی که بسیاری خواستار تحریم کنسرت‌های این خواننده لبنانی شده‌اند.
اما دلیل ناراحتی مراکشی‌ها از همه چیز بامزه‌تر است. می‌گویند زمانی که نانسی عجرم به مراکش رسیده از نوشیدن شیر که رسم استقبال از میهمانان در مراکش است، خودداری کرده و مردم نیز این حرکت او را برخاسته از غرور و تکبر نانسی عجرم دانسته و از این حرکت ابراز تنفر کرده‌اند. در فیلمی که از این اتفاق منتشر شده، نانسی عجرم از استقبال مراکشی ها که در فضایی آمیخته از موسیقی و ترانه‌های محلی است خوشحال به نظر می‌رسد، به او شیر و خرما تعارف می‌کنند. او فقط خرما می‌خورد و از نوشیدن شیر سرباز می‌زند و راهش را محتاطانه در پیش گرفته و از میان جمعیت هوادارانش عبور می‌کند. حالا در فضای مجازی مردم این رفتار او را عجیب و متکبرانه توصیف کرده‌اند. نانسی عجرم در ابتدای کار از ناراحتی مردم خبردار نبود؛ اما پس از این که عکسی از خودش با پرچم مراکش منتشر کرد، ناگهان با سیل واکنش‌های تند کاربران روبه‌رو شد. یکی نوشته بود: با دستان کثیفت پرچم کشورم را برندار؛ وقتی که به آداب و رسوم کشورم پایبند نیستی. دیگری هم به او صفت ملکه تکبر را داده بود. یکی نیز در اظهار نظری عجیب به مقایسه آنجلینا جولی و نانسی عجرم پرداخته و گفته بود کمی از آنجلینا یاد بگیر که بچه‌های فقیر و بدون لباس سومالی را در آغوش می‌گیرد و با آنها عکس می‌اندازد؛ در حالی که تو از دادن جواب سلام به هواداران کوچکت هم بخل می‌ورزی!

 


تعداد بازدید :  376