شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
آشنایی با عجیب‌ترین مسابقات ورزشی دنیا
از حمل همسر تا لیگ سنگ کاغذ قیچی

بازی‌های دوران کودکی را به یاد می‌آورید؟ هفت سنگ، الک دولک، یه‌قل‌دوقل، لِی‌لِی، گرگم به هوا... خب حالا اگر کسی به شما بگوید قرار است تمام این بازی‌ها صاحب فدراسیون و یک لیگ اختصاصی برایشان برگزار شود حتماً به سلامت عقل گوینده شک می‌کنید! خب ظاهراً لازم است کمی دیدتان را نسبت به قضایا تغییر بدهید!
مسابقه حمل همسر
اگر روزی گذرتان به فنلاند افتاد و یک روز دیدید تعدادی از آقایان، خانم‌های محترمی را به دوش گرفته و می‌دوند اصلاً تعجب نکنید چون این یک مسابقه جدی است. در واقع کافی است شما در حالی که همسر خود را کول کرده‌اید، سریع‌تر از همه از خط پایان بگذرید. مقررات خاصی هم درباره وزن همسر وجود ندارد.
مسابقه راگبی زیر آب
مسابقات راگبی زیر آب را آلمان‌ها اختراع کردند اما در ادامه کشورهای دیگر هم به آن علاقه‌مند شدند. این بازی در یک استخر شنا به عمق چهار متر انجام می‌شود. هر تیم آن شامل ۱۱ بازیکن است که سعی می‌کنند توپ را به دروازه طرف مقابل برسانند، البته در زیر آب.
لیگ سنگ، کاغذ، قیچی
شاید تعجب کنید اما آمریکایی‌ها از طرفداران پروپاقرص بازی سنگ، کاغذ، قیچی هستند تا جایی که برایش لیگ برگزار می‌کنند. متقاضیان شرکت در این مسابقه ابتدا ثبت نام کرده و سپس بازی‌ها به شکل حذفی برگزار می‌شود.  
شنا و غواصی در لجن
این هم مسابقه‌ای است که انگلیسی‌ها ابداع کرده‌اند و شرکت‌کنندگان باید مسیری گل‌آلود را در یک لجن متعفن و بدبو شنا کنند. هر کس بتواند در کمترین زمان این کار را انجام بدهد، برنده مسابقه خواهد شد. شرکت‌کنندگان مجهز به لوله تنفس در زیر آب و کفش غواصی هستند.
دنبال کردن قالب پنیر
باز هم یک مسابقه انگلیسی دیگر و این بار با پنیر! مسابقه غلتاندن پنیر صدها سال است که در انگلیس انجام می‌شود. یک قالب دیسکی شکل پنیر به وزن حدود 4 کیلوگرم از تپه‌ای با شیب تند به پایین غلتانده می‌شود و شرکت‌کنندگان برای گرفتن آن با هم به رقابت می‌پردازند. همه ساله در این مسابقه دست و پاهای زیادی شکسته می‌شود.
مسابقات بزکشی
این مسابقه کمی از باقی ورزش‌های معرفی شده خشن‌تر است. بزکشی به نوعی ورزش ملی افغانستان و قرقیزستان است. در این ورزش افراد تیم‌ها که سوار اسب هستند سعی می‌کنند با کمک دست، لاشه سربریده یک بز یا گوسفند را از دروازه حریف بگذرانند. علاقه‌مندان به سینما صحنه‌هایی از این مسابقه را در فیلم «رمبو 3» به یاد می‌آورند.
هاکی روی چرخ
اگر تصور می‌کنید هاکی روی یخ ورزش عجیبی است پس هاکی روی چرخ را ندیده‌اید! این بازی با همان قوانین هاکی روی یخ انجام می‌شود اما به جای کفش مخصوص هاکی روی یخ و زمین بازی یخ زده، یک سالن معمولی داریم و یک صندلی که روی یک چرخ استوار شده! همین!


تعداد بازدید :  324