شماره ۱۴۴۰ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۲ تير
صفحه را ببند
همه ناکامی‌ها

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس
[email protected]

لحظه پس از ناکامی یکی از مهمترین لحظه‌های زندگی هر کسی است. مردم دنیا هر کدام طبق آموزه‌های فرهنگی خود و کشورشان در برابر ناکامی موضع می‌گیرند و واکنش نشان می‌دهند. مثلا در اسپانیا ناکامی در جام‌جهانی فوتبال با واکنش‌هایی مواجه شد ازجمله آندرس اینیستا، کاپیتان مشهورشان پس از ناکامی در جام‌جهانی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد؛ اما ناکامی در همه جای دنیا با خداحافظی همراه نمی‌شود:    
در آمریکا: ترامپ  به محض وقوع یک ناکامی در داخل کشور فورا یک معاهده بین‌المللی را  پاره می‌کند؛ می‌خواهد  برجام باشد یا معاهده پاریس!
در ترکیه: به محض این‌که ترکیه دچار یک ناکامی می‌شود، اردوغان همه‌پرسی برگزار کرده و اختیارات خودش را افزایش می‌دهد.
در عربستان: روند این کشور برعکس همه‎ ‎دنیاست و معیارشان بر مبنای ناکامی نیست. وقتی همه درحال کام‌گرفتن هستند و همه چیز بر وفق مراد است، بن سلمان همه را دستگیر می‌کند.
در کره شمالی:   در این کشور همه از هم می‌پرسند ناکامی چیست؟ درواقع معادلی برای ناکامی وجود ندارد و ترجمه نصف کلمات در کره‌شمالی این است «از صدقه سری اون همه چیز به کام است».
در فرانسه: هر گروه و صنف و اپوزیسیونی به محض ناکامی در یکی از حوزه‎های فعالیتشان، اعتصاب می‎کنند. فقط اگر اعتصاب ناکام بماند، برای آن هیچ برنامه‎‏ای ندارند.
در ایتالیا:   یک سنت خوبی در ایتالیا جاری است. شما ناکام بشوید دولت استعفا می‌کند. کام بگیرید باز هم دولت استعفا می‌کند. کلا ناکامی و دولت و کام خوب، چنان در هم تنیده شده‌اند که نگو.
در آفریقا: به محض ناکامی در هر حوزه‌ای خودشان  در نقشه آفریقا می‌گردند دنبال یک کشور کوچک تا با ما ارتباط برقرار کنند و کمی زهر ناکامی را بگیرند.
در روسیه:   آخ که ناکامی در روسیه چقدر شیرین است. تا ناکامی رخ دهد، پوتین و مدودف صندلی‌هایشان را عوض می‌کنند و همه چیز از نو می‌شود. ناکامی و تعویض در روسیه یک‌جور کنتور صفرکردن است.
در آرژانتین: چه در امتحان ورودی پرستاری ناکام شوند و چه در بازپس‌گیری جزایر فالکلند،  چه در از شیر گرفتن بچه و آروغ نزدنش ناکام باشند و چه در افزایش تصادفات رانندگی، در  همه و همه این ناکامی‌ها  لیونل مسی را مقصر می‌دانند. در آرژانتین، مارادونا نبودن خودش یک ناکامی‌جور است.
در ژاپن: از روی آمار‌هاراگیری‌های انجام‌شده در ژاپن می‌شود به میزان ناکامی‌ها در آن کشور پی برد. هر ناکامی حداقل با چند‌هاراگیری همراه خواهد بود. کسی هم که در زندگی‌اش‌‌هاراگیری نکرده، خودش ناکام محسوب می‌شود.
در مصر: همه منتظر هستند یک ناکامی رخ بدهد تا با استناد به آن اعضای اخوان‌المسلمین بازداشت شوند.
در چین: با وقوع هر ناکامی، صادرات چین به جهان 10درصد افزایش می‌یابد. آنها به ‌زودی به صادرات ناکامی خواهند پرداخت. در صورتی که کام یا ناکامیِ چینی دستتان رسید از کیفیت آن مطمئن شوید.
در سیرالئون: شعارشان این است از ناکامی، موفقیت بسازید. با این شعار به محض بروز یک ناکامی باید یک تیم فوتبال به اسم تیم‌ملی از تو کوچه‌ها جمع کنند و  بفرستند ایران برای بازی تدارکاتی.
در ایران: فرد ناکام و یا منجر به ناکامی ارتقای شغلی یافته و پست‌های بیشتری می‌گیرد.


تعداد بازدید :  368