شماره ۱۴۴۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
با زیباترین میدان‌های دنیا آشنا شوید
از سن مارکو در ونیز تا وندوم در پاریس

وقتی صحبت از معروف ترین میدان‌های جهان به میان می‌آید همه به یاد میدان تیان آن من در پکن، میدان کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ، میدان ترافالگار در لندن، میدان کنکورد در پاریس و امثالهم می‌افتند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که زیباترین (و نه فقط معروف ترین) میدان‌های جهان کدامند؟ اگر کنجکاوی‌تان تحریک شده مطلب پیش رو را بخوانید.
آنتورپ (بلژیک) میدان بازار بزرگ
معماری مدهوش کننده ساختمان‌های اطراف این میدان سه گوش باعث شده‌اند که «بازار بزرگ» یکی از زیباترین‌ میدان‌های دنیا باشد. تالار شهر با معماری سبک رنسانس و بنای یادبودی که در وسط واقع شده زیبایی این میدان را دوچندان کرده است.
پاریس (فرانسه) میدان وندوم
پاریس میدان زیاد دارد اما در میان چندین میدان بزرگ پاریس این یکی که سال ۱۷۰۲ ساخته شده ‌است زیباترین محسوب می‌شود. میدان وندوم دایره‌ای یا چهار گوش نیست و به صورت هشت ضلعی ساخته شده ‌است. در اطراف آن ساختمان‌های گنبددار و ستون‌دار فراوانی بنا شده‌اند و بر زیبایی‌های آن افزوده‌اند.
سنت پترزبورگ (روسیه) میدان کاخ
سنت پترزبورگ زمانی مهمترین شهر در روسیه تزاری بود و به همین جهت باید این میدان را بزرگترین میدان سلطنتی اروپا به شمار آورد. اطراف این میدان پر است از ساختمان‌هایی با معماری نئو کلاسیک و روبه‌روی آن قصر زمستانی و موزه آرمیتاژ واقع شده‌ است.
سالامانکا(اسپانیا) پلازامیر
در اسپانیا به میادین بزرگی که محل تجمع، ملاقات افراد و گذراندن وقت است پلازامیر می‌گویند. این میادین را باید مکان مورد علاقه گردشگران به شمار آورد که جذاب‌ترین آن‌ها نیز در شهر سالامانکا واقع شده ‌است. این مکان زمانی برای گاوبازی مورد استفاده قرار می‌گرفت و هم اکنون به همراه خیابان‌های اطرافش جزو میراث جهانی یونسکو است.
 رم (ایتالیا) پیاتزا ناوونا
در ایتالیا واژه پیاتزا را برای میدان به کار می‌برند و میدان ناوونا قطعاً یکی از زیباترین‌ها در ایتالیا و البته جهان است. مجسمه‌ها، حوض‌ها و فواره‌های این مکان هوش از سر گردشگر می‌برد و تمام توریست‌های عازم ایتالیا را برای یک بار هم که شده به اینجا می‌کشاند.
 نانسی (فرانسه) میدان استانیسلاس
از پاریس تا شهر نانسی با قطار ۹۰ دقیقه راه است. نانسی شهری است که زیباترین آثار معماری نئو کلاسیک قرن هجدهم را در میدانی با نام استانیسلاس دور هم گرد آورده. در اطراف این میدان ساختمان‌های مجلل، چندین فواره و دروازه‌های آهنی طلاکاری شده وجود دارد که بر زیبایی‌های آن می‌افزاید.
 پراگ (جمهوری چک) میدان شهر قدیمی
اگر در زمان سفر کنید و پراگ یکصد سال قبل را ببینید متوجه می‌شوید که پراگ کنونی تفاوت چندانی با آن ندارد! در واقع پراگ یکی از زیباترین شهرهای قدیمی حفظ شده تا به‌ امروز است. روبه‌روی میدان زیبا و قدیمی شهر چندین کلیسا قرار دارد و ساختمان‌های باشکوه آن را احاطه کرده‌اند.
 ونیز (ایتالیا) میدان سن مارکو
خب احتمالاً دارید فکر می‌کنید مگر ونیز هم میدان دارد؟ آن وسط آب؟ پس لازم است بدانید میدان
سن مارکوی ونیز در واقع یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا نیز هست. میدان سن مارکو از به یادماندنی‌ترین مناظر اروپا است که با ساختمان‌های قدیمی و زیبا احاطه شده ‌است. اگر می‌خواهید به قدیمی‌ترین و زیباترین کافه‌های اروپا بروید، به این میدان سری بزنید و در ضمن حتماً قهوه‌ای در قدیمی‌ترین کافه اروپا، یعنی کافه فلوریان بنوشید. راستی، برخلاف تصور ما ونیز تماماً روی آب بنا نشده و به اندازه کافی خشکی دارد!


تعداد بازدید :  378