شماره ۱۴۴۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
تبهکاران در پوشش ماموران مبارزه با قاچاق ارز، مالباخته را سرکیسه کردند
سرقت 15 هزار دلار با اسلحه و بی‌سیم

شهروند| سارقان مسلح که با تهیه سلاح گرم و تحت پوشش پلیس اقدام به سرقت 15 هزار دلاری در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد کرده بودند، در دام ماموران گرفتار شدند. در پی تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه تحت پوشش مامور» در کلانتری 152 خانی‌آباد نو، این پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقان در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «بعداز ظهر 31 اردیبهشت ماه بود که جهت فروش 15 هزار دلار آمریکا با یکی از بستگان خود به نام سعید که از آشنایان و اقوام دورم است، به محل قرار ملاقات با خریدار، در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد – میدان ثارالله رفتیم؛ منتظر خریدار بودیم که ناگهان یک پراید با سه سرنشین در برابر ما توقف کرد و هر سه نفرشان در حالی که همراه خود اسلحه و بی‌سیم داشتند، از خودرو پیاده شدند؛ وقتی آنها قصد دستگیری هر دو نفر ما را داشتند، سعید توانست از دست آنها متواری شود، اما من دستگیر شدم و سرنشینان پراید ضمن دستبند زدن به دستانم مرا با تهدید اسلحه سوار خودرو کرده و به راه افتادند. در طول مسیر و در داخل اتوبان فداییان اسلام بود که متوجه شدم آنها قصد سرقت 15 هزار دلار همراهم را دارند؛ نهایتا مبلغ 15هزار دلار من را سرقت و پس از آن مرا در حاشیه اتوبان فداییان از خودرو پیاده کردند و از محل متواری شدند.»
با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارقان با داشتن اطلاعات کامل در خصوص زمان و محل تردد مالباخته و با اطمینان کامل از همراه بودن پول از سوی مالباخته اقدام به طراحی سرقت کردند، بنابراین اقدامات ویژه پلیسی جهت بررسی این فرضیه در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان این اداره اطمینان پیدا کردند که تمامی اطلاعات جهت انجام سرقت از سوی «سعید» که در روز سرقت همراه مالباخته بوده و ظاهرا موفق به فرار از دست ماموران شده، در اختیار همدستانش قرار گرفته و اقدام به فرار وی از دست سارقان نیز صرفا یک ظاهرسازی بیش نبوده است.
با توجه به جمع‌بندی انجام‌شده و اطمینان کارآگاهان از نقش سعید در سرقت، وی توسط کارآگاهان دستگیر شد، اما برابر انتظار در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با موضوع سرقت شد؛ سرانجام با ارایه دلایل پلیسی، سعید به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی سه نفر از بچه‌محل‌های خود به عنوان دیگر اعضای گروه بیان کرد: زمانی که مالباخته به من گفت مبلغ 15هزار دلار داشته و قصد فروش آن را دارد، به دروغ مدعی آشنایی با فردی شدم که می‌تواند تمامی دلارها را یکجا و با قیمت مناسب خریداری کند. در ادامه موضوع را با سه نفر از دوستان و بچه‌محل‌های خود در شهرستان بهارستان در میان گذاشته و آنها نیز با تهیه اسلحه و دیگر تجهیزات پلیسی اقدام به طراحی سرقت کردند. یک روز قبل از سرقت با مالباخته تماس گرفته و برای فردای آن روز جهت فروش دلارها قرار ملاقات گذاشتیم. روز سرقت با اطمینان از همراه داشتن دلارها، به محلی که از قبل توسط دوستانم تعیین شده بود، رفتیم و آنها نیز همان‌گونه که قرار گذاشته بودیم، اقدام به سرقت دلارها کرده و مالباخته را نیز در اتوبان رها کردند.
ادعاهای متهم کافی بود تا سه عضو دیگر پرونده که در پوشش ماموران پلیس اقدام به آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه کرده بودند،  شناسایی شوند. هماهنگی‌های لازم قضائی با شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران انجام شد و هر سه متهم در سه عملیات مشترک و همزمان، دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها علاوه بر کشف مبلغ 15 هزار دلار سرقتی، تعداد یک اسلحه کمری به همراه یک رشته دستبند فلزی و بی‌سیم دستی کشف شد. با توجه به این‌که متهمان به طراحی و اجرای سرقت مسلحانه همراه با آدم‌ربایی اعتراف کردند؛ قرار قانونی از سوی بازپرس  پرونده صادر شد و جهت انجام تحقیقات تکمیلی آنها در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.


تعداد بازدید :  261