شماره ۱۴۴۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
ملزومات سفر
وسایلی که باید همراهمان باشد

ضد آفتاب
حتما خودتان هم خوب می‌دانید که بدون کرم‌ ضد آفتاب نباید سفر کنید. حتی اگر به شهری می‌روید که هوایش ابری است، باید همراهتان ضد آفتاب داشته باشید تا سوختگی پوست به مشکلات‌تان اضافه نشود.
دماسنج
اگر در این سفر کودکانی همراه شما هستند، حتما برای چک‌کردن دمای بدنشان در جریان سفر، دماسنج همراهتان داشته باشید. یادتان نرود که دمای جلدی که با دست‌گذاشتن روی پوست می‌توانید آن را تخمین بزنید، همیشه گویای دمای حقیقی درون بدن نیست و بدون استفاده از دماسنج نمی‌توانید نسبت به وجود یا نبود تب مطمئن شوید.
ضد گزیدگی
اگر به منطقه‌ای سفر می‌کنید که احتمال گزیدگی با نیش حشرات وجود دارد، حتما کرم‌های افتر بایت و بیفور بایت را که از داروخانه‌ها می‌توانید تهیه کنید با خود ببرید. در صورتی که هنوز قربانی این گزیدگی‌ها نشده‌اید، می‌توانید از کرم بیفور بایت استفاده کنید، اما اگر آثار گزیدگی را روی پوستتان دیدید و از سوزش و خارش پوست کلافه شدید، سراغ کرم افتر بایت بروید.
مرطوب‌کننده
هوای خشک حتی دیواره بینی‌تان را هم می‌تواند خشک و شما را با خونریزی‌های گاه و بیگاه روبه‌رو کند. بد نیست در کیف دستی‌تان یک اسپری بینی و یک قطره اشک مصنوعی که به حفظ رطوبت چشم‌هایتان کمک می‌کند، بگذارید. خشکی چشم می‌تواند تاری ‌دید، سردرد و احساس ناخوشایند وجود شیء خارجی در چشم را برایتان ایجاد کند.


تعداد بازدید :  276