شماره ۱۴۴۱ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير
صفحه را ببند
عدد روز

32 سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما فیلتر شد

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این سازمان از خردادماه امسال تاکنون دستور فیلتر ۳۲ سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما را نهایی کرده است.
 او ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری در طول هفته‌های گذشته بازرسان
خود را در تمامی بخش‌های مربوط به فروش بلیت فعال کرده و نتیجه بررسی‌های این بازرسان هر جا به تخلفی ختم شده، دستورهای قضائی لازم برای برخورد با متخلفان ارایه شده است.
به گفته او از خردادماه امسال تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فعالیت ۱۵ دفتر خدمات مسافری را لغو و 6 دفتر را نیز تعلیق کرده و با برخورد جدی که با سایت‌های غیرمجاز صورت گرفته، درحال حاضر ۳۲ سایت در این حوزه فیلتر شده‌اند. انتظار می‌رود از این پس شاهد تخلفات کمتری در حوزه هواپیمایی کشور باشیم چون این سازمان به صورت جدی با تخلفات و بی‌قانونی‌ها برخورد می‌کند.

10.2 درصد تورم خانوار شهری

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در خردادماه‌ درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه‌ سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٠.٢‌درصد و برای خانوارهای روستایی ۹.۹‌درصد شد.
بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان ایلام (١٣.٩درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (٦.٩ درصد) است، یعنی خانوارهای ساکن استان ایلام به‌طور متوسط ٣.٧‌درصد بیشتر از میانگین کل کشور برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.
نرخ تورم 12 ماهه منتهی به خردادماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کل کشور به عدد ٨.٢‌درصد رسید. بیشترین نرخ تورم 12 ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١١.١درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه‌وبویراحمد (٥.٩ درصد) است.

2 واحد لوازم خانگی تخلف کرده‌اند

وحید منایی، معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به برخورد با فروشندگان لوازم‌خانگی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، تاکید و
 اعلام کرد: اکثر واحدها قیمت‌هایشان را اصلاح کرده و قیمت‌ کالاها را مطابق ۹.۶‌درصد نرخ تورم افزایش داده‌اند و طبق بررسی‌های صورت‌گرفته از بازار فقط دو واحد نسبت به کاهش قیمت‌ اقدام نکرده‌اند که پرونده تخلفشان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
او همچنین از شهروندان درخواست کرد به خرید اقلام مورد نیاز خود از فروشندگی‌های معتبر دارای مجوز و نمایندگی مجاز و نیز دریافت فاکتور هنگام خرید اهمیت دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی در این زمینه، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ این سازمان یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در میان بگذارند.

 


تعداد بازدید :  174