تعطیلی موقت فروشگاههای اینترنتی
تسنیم| شرکتهای لوازم خانگی علاوه بر کاهش و حتی توقف عرضه محصولات در بازار، فروش محصولات در فروشگاههای اینترنتی را هم متوقف کردهاند که این امر سرگردانی مردم را تشدید کرده است. این موضوع در حالی رخ می دهد که فروش لوازم خانگی در بازارهای سنتی هم قطرهچکانی شده است و شرکتها با دلایل خاص خودشان از اوضاع نابسامان ارزی کشور سوءاستفاده کرده و برای سودآوری بیشتر عرضه محصولات را متوقف یا تا حد قابل توجهی کاهش دادهاند. به اعتقاد فروشندگان 90 درصد شرکتهای خارجی لوازم خانگی توزیع محصولات خود را به بازار متوقف کردهاند، البته هر کدام از این شرکتها در طول یک یا دو ماه گذشته قیمت محصولات را تا 30 درصد افزایش داده بودند با این حال حاضر به توزیع کالاها به بازار نیستند.
بدترینها و بهترینهای خدمات پس از فروش خودرو
ایسنا| شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو را در سال ۱۳۹۶ منتشر کرد. طبق این گزارش ایساکو در رتبه اول و آرین موتور تابان در رتبه آخر ردهبندی قرار گرفته است. براساس گزارش منتشرشده از ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای سواری عرضهشده در سال ۱۳۹۶، در گروه شرکتهای دارای بیش از ۱۰ نمایندگی مجاز، ایساکو رتبه نخست ردهبندی را کسب کرده است. پس از آن پارسخودرو در رتبه دوم، جهان نوین آریا در رتبه سوم، سایپا یدک در رتبه چهارم، مزدا یدک در رتبه پنجم، نگین خودرو در رتبه ششم، ایرتویا در رتبه هفتم، رامک یدک در رتبه هشتم، اطلسخودرو در رتبه نهم، بمخودرو در رتبه دهم، آسانموتور در رتبه یازدهم، آرین موتور پویا در رتبه دوازدهم، مدیا موتورز در رتبه سیزدهم و مدیرانخودرو در رتبه چهاردهم و آخر ردهبندی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو قرار گرفته است.