شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
رنگ‌ها راهوشمندانه انتخاب كنيد

اهميت به رنگ‌ها و بهره‌بردن از آنها در ابزار و وسايل مختلف زندگي روزمره بخشي از زندگي شهروندان جهاني است. رنگ‌هايي كه در لباس‌ها، وسايل حمل‌ونقل و دكوراسيون خانه و محيط كار استفاده مي‌شوند و به هركدام از آنها معنا و هويت مختص به خود را مي‌دهند، البته خبرخوش اين است كه حالا مي‌شود از رنگ‌هاي دلخواه و متنوع در چيدمان خانه و ساير موارد بهره برد. به‌ خاطر داشته باشید که هررنگ بار معناییِ روانی خاصی دارد. به حس‌هایی که هر رنگ به شما می‌دهد، فکر کنید- این احساسات می‌تواند از آرامش تا خشم تفاوت داشته باشد. پس هنگامی که می‌خواهید ذهنتان از توازن و‌ هارمونی در خانه بهره‌مند شود، در انتخاب رنگ دقت کنید؛ چراکه استفاده از بعضي رنگ‌ها به میزان زیاد تأثیر متضادی روی روحیه‌تان خواهد داشت.

زرد  
شايد در وهله اول به نظر برسد اين رنگ كاربرد زيادي براي چيدمان نداشته باشد، درحالي كه مي‌توان از درخشندگي، حس خوش‌بيني و دلگرمي اين رنگ در آشپزخانه، اتاق كار و نشيمن استفاده كرد.

نارنجي  
گرم و محرك‌بودن اين رنگ باعث مي‌شود شما محيطي شاد و گرمابخش داشته باشید، به همين دليل مي‌توانيد از رنگ ملايم آن در ورودي راهروها، اتاق غذاخوري و نشيمن استفاده كنيد، البته طيف‌هاي مختلف آن مي‌تواند براي اتاق كار و خواب هم خوشايند باشد. روانشناسان رنگ نارنجي را رنگ گفت‌وگو مي‌نامند و جزو معدود رنگ‌هايي است كه به بيننده قدرت بيان احساسات را مي‌دهد و از طرف ديگر خاصيت ضدافسردگي دارد.

صورتي
 يكي از ويژگي‌هاي اين رنگ آرامش، احساس قوت‌قلب و لطافت است و براي همين مي‌توان از آن در مكان‌هاي مختلف خانه بهره برد، به ‌جز آشپزخانه و اتاق نشيمن درحالي كه براي اتاق كودك، سرويس بهداشتي و ‌هال و اتاق خواب مي‌توان رنگ مناسبي باشد.

بنفش تيره
رنگي الهام‌بخش و موقر كه حس هدفمندي و انگيزه را به فرد مي‌دهد و براي همين مي‌توانيد در چيدمان خانه‌ از آن در اتاق خواب و نشيمن استفاده كنيد، اگرچه طيف بنفش ياسي براي اتاق خواب و سرويس بهداشتي رنگ مناسب‌تري به نظر مي‌رسد. معمولا بنفش نشان‌دهنده شجاعت، مديريت و قاطعيت ميزبان است. از اين رنگ مي‌توانيد براي ديوارها و پرده‌ها استفاده كنيد، البته در اين شرايط بايد مبلماني با رنگ روشن انتخاب كنيد.

آبي
 محبوبيت آبي جهاني است و در بيشتر موارد سمبل رفع تنش و خستگي مي‌شود و روابط را ارتقا مي‌دهد، پس مي‌توانيد از رنگ آرامش و رهاي آبي در اتاق كار و مطالعه و حتي آشپزخانه و اتاق نشيمن و خواب بهره ببريد. رنگ آبي به‌طور واضح يك پيام دارد؛ حس اعتماد.

سبز
 رنگ هماهنگي و عدالت. رنگ سبز را نشانه آرامش و نشاط مي‌دانند و در اكثر فضاها مي‌توان از ان استفاده كرد، البته نبايد فراموش كرد كه سبز را مي‌توان با رنگ‌هاي ديگر تركيب كرد و دكوراسيون زيباتري داشت. سبز آرامش‌بخش‌ترين‌رنگ در ميان رنگ‌هاست و مي‌توان از آن به‌عنوان نماد احساس امنيت نام برد. زماني كه شما از سبز در دكوراسیون و چيدمان خانه‌تان استفاده مي‌كنيد، به ديگران اين پيام را مي‌دهيد كه به دنبال آرامش و امنيت هستيد.

قهوه‌ای  
رنگي كه نمي‌توان آن را جزو رنگ‌هاي اصلي چرخه رنگ دانست اما درعين حال نمي‌توان قدرت فوق‌العاده آن را كتمان كرد. قهوه‌اي را مي‌توان رنگ راحت و طبيعت محسوب كرد و در بسياري از اتاق‌ها و اثاثيه و مبلمان از آن بهره برد.


تعداد بازدید :  301