شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# اینستاگرام # دلارها_برگردند # کی_ روش # پارچه_ چادر!

خبر فیلترشدن شبکه اجتماعی اینستاگرام که ابتدا از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد، جنجال بزرگی را  در فضای مجازی به دنبال داشت و کاربران ایرانی هم واکنش جالبی به آن داشتند که البته اوج آن در توییتر بود. مردم که در ماه‌های اخیر هم نشان داده‌اند از سیاست‌های مربوط به فیلترینگ و مسدود کردن فیلترشکن‌ها که البته موفقیت‌آمیز هم نبود، رضایت ندارند، در توییت‌های خود  در واکنش به انتشار خبر فیلتر اینستاگرام اعلام کرده‌اند وقتی مجبور هستند همیشه برای حضور در توییتر فیلترشکن‌هایشان را روشن نگه دارند، آن وقت فیلتر بودن یا نبودن اینستاگرام تأثیری در کار آنها نخواهد داشت و اینستاگرام هم مثل تلگرام همچنان مورد توجه و استفاده مردم خواهد بود. البته وزیر ارتباطات خیلی زود این خبر را تکذیب و اعلام کرد برخی رسانه‌ها برای گمراهی اذهان عمومی از ماجرای شفاف‌سازی ارزی دولت چنین شایعه‌ای را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند.

انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی چند روزی می‌شود که سروصدای زیادی در محافل ورزشی به راه انداخته است. منتهی نکته قابل تاملی که حالا مردم در شبکه‌های مجازی به دنبال آن هستند، برخورد با افرادی است که به شکلی مشکوک در این حد دلار دولتی دریافت کرده‌اند. به همین ترتیب مردم اعتقاد دارند انتشار یک لیست صرفا مشکلی را حل نمی‌کند و اگر مسئولان بتوانند مقدمات بازگشت ‌درصد قابل توجهی از این دلارها را به خزانه دولت فراهم کنند، آن وقت تا حدودی مشکلات کمتر خواهد شد.

ترانه علیدوستی اخیرا توییت یکی از روزنامه‌نگاران درباره ناقص‌بودن فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی را باز توییت کرد که باعث شد هشتگ پارچه چادر داغ داغ شود! در این توییت نوشته شده است: «فهرست دریافت‌کنندگان ارز 4200 تومانی ناقص است و نامی از واردکنندگان پارچه چادر مشکی در آن نیست. سال‌ها پیش که گزارشی دراین‌باره تهیه کردم، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، لاستیک دنا که آن موقع متعلق به یکی از نهاد‌ها  بود و برخی نهادهای نظامی دیگر آن را وارد می‌کردند.»  این حرکت ترانه علیدوستی باعث شد حالا کاربران خواهان شفاف‌سازی درباره پارچه چادر مشکی شوند که در کشور ما به خاطر حجاب از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار است.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش در گفت‌وگوی خود با برنامه جام‌جهانی 2018 به صراحت اعلام کرده بود توافقات نهایی با کارلوس کی‌روش انجام و قرارداد جدید فدراسیون با این مربی هم امضا شده است و به همین ترتیب مرد پرتغالی تا جام ملت‌های آسیا سرمربی تیم‌ملی ایران خواهد بود. نکته قابل توجه این‌جاست که در روزهای اخیر به صورت رسمی اعلام شد برخلاف ادعای تاج هنوز هیچ قرارداد رسمی امضا نشده است. به همین ترتیب طرفداران کی‌روش و حامیان تیم‌ملی از مدیران فدراسیون فوتبال خواسته‌اند اگر واقعا صحبت‌هایشان درباره امضای قرارداد درست است، عکسی هنگام امضای قرارداد منتشر کنند که به شایعات پایان بدهد. به این ترتیب هشتگ کی‌روش هم در فضای مجازی داغ شده است.


تعداد بازدید :  220