شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
جدول خاموشی در 5استان منتشر شد
ساعت کار ادارات در تهران تغییر می‌کند ؟

شهروند| مصرف برق در ساعات پیک از سقف ظرفیت عملی تولید برق عبور کرد و برق در کشور نوبت‌بندی شد. هرچند که 3روز پیش معاون وزیر نیرو اعلام کرده که برنامه‌ریزی دقیقی برای نوبت‎بندی و قطعی برق نداریم اما گویا ۷۰۰ مگاوات واردات و استفاده از تمامی ذخایر بخش نیروگاهی و توزیع هم پاسخگوی مصرف بیش از ۵۶ هزار مگاواتی  نیست.  حالا شرکت توزیع برق  5استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه اقدام به انتشار جدول احتمالی خاموشی‌ها کرده‌اند. هرچند که جداول نوبت‌بندی برق  روی سایت‌های اطلاع‌رسانی شرکت‌های برق استان‌ها قرار داده شده است اما آنگونه  که منابع آگاه در توانیر به «شهروند» اعلام کرده‌اند در صورت کاهش مصرف مردم به 52 هزار مگاوات، نوبت‌بندی و قطعی برق نخواهیم داشت.
هرچند که در میان 5استان اعلام شده برای نوبت‌بندی برق نامی از تهران وجود ندارد، اما بررسی‌ها از برنامه‌ریزی استانداری درباره تغییر ساعت کار ادارات در پایتخت خبر می‌دهند. آنگونه که یک مقام آگاه به «شهروند» گفته است احتمال دارد ساعت کار ادارات در تهران به مدت 2 هفته از 8 صبح به 6 صبح و از 16 به 13 تغییر یابد.
هرچند که خاموشی‌های روزهای اخیر نگرانی‌های زیادی را  ایجاد کرده است اما معاون هماهنگی توزیع توانیر پیش‌بینی کرده است زمان احتمالی خاموشی‌ها در کل پیک ۱۰ تا ۱۲ روز خواهد بود  و هیچ جای نگرانی برای مشترکان وجود ندارد.
محمودرضا حقی فام می‌گوید: با افزایش درجه حرارت و مشکلاتی که ممکن است در شبکه اتفاق بیفتد، احتمال دارد در برخی نقاط با محدودیت‌هایی مواجه شویم که در این بین کنترل مدیریت مصرف توسط مشترکان می‌تواند مانع از اعمال خاموشی شود. او با تاکید بر این مسأله که این به هیچ عنوان به معنای خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نیست، عنوان کرد: هدف این است که با افزایش آگاهی مشترکان مدیریت مصرف در منطقه مذکور افزایش یابد و به طور مثال ممکن است اگر امروز در یک منطقه با محدودیت مواجه هستیم، روز بعد دیگر با مدیریت‌هایی که صورت گرفته، شاهد محدودیت نباشیم.
البته این مقام مسئول در توانیر اعلام کرده که اگر مردم مدیریت مصرف را پیشه کار خود کنند، قطعا با مشکلات خاموشی مواجه نخواهیم شد. هدف از انجام این کار نیز توسعه کارهای مدیریتی در حوزه مصرف بوده است.


تعداد بازدید :  188