شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
زنبیل

ممنوعیت 6 نوشیدنی خارجی
ایسنا| گمرک ایران فهرست خوراکی‌های غیرمجاز وارداتی را اعلام کرد. در بخشنامه گمرک به گمرکات اجرایی کشور آمده است که براساس نامه معاونت برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد اجرای برنامه‌ پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور اعلام می‌دارد نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها با برندهای مورد اشاره در این نامه غیرمجاز است. اسامی نوشیدنی‌های غیرمجاز به این ترتیب اعلام شده است:
۱.نوشیدنی VIMTO تولید کشور عربستان‌سعودی
۲. نوشیدنی تخم شربتی Leema تولید تایلند
۳. نوشیدنی MOGU MOGU تولید کشور تایلند
۴.  نوشیدنی STAR تولید کشور امارات
۵. اسنک مخلوط با آجیل و نخود سبز DING DONG تولید کشور فیلیپین
۶. دراژه m&m’s تولید کشور چین

جریمه واردکنندگان متخلف گوشت
ایرنا| منصور پوریان، رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: برخی واردکنندگان گوشت گرم گوسفندی به دلیل تخلف، مشمول جریمه‌های سازمان تعزیرات شدند، زیرا بنا بود با دریافت ارز دولتی گوشت گرم به کشور وارد کنند؛ درحالی‌ که آن را صرف خرید گوشت منجمد کرده‌اند. او توضیح داد: هرکیلوگرم شقه گوشت گرم گوسفندی استرالیایی با قیمت 30‌هزار تومان و گوسفند اوراسیایی با قیمت 29 هزارتومان در بازار عرضه می‌شود و با وجود نوسان نرخ ارز تغییر قیمتی در این محصولات نداشته‌ایم.
پوریان با بیان این‌که گوشت منجمد گوسفندی و گوساله توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی وارد می‌شود، تصریح کرد: برای گوشت‌های منجمد گوسفندی و گوساله مشکل قیمت‌گذاری آزاد را داریم و چون با قیمت دولتی عرضه نمی‌شوند که امیدواریم در بخش واردات گوشت منجمد نیز این مهم محقق شود تا با افزایش بی‌د‌لیل قیمت‌ها مواجه نشویم.
پوریان با اشاره به تخلف برخی شرکت‌ها و واردات گوشت منجمد به جای گوشت گرم به کشور، گفت: رسیدگی به این تخلفات و برخورد با آنها در دستور کار دولت است.


تعداد بازدید :  278