شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
تریبون

به مجلس سنا و شورای اسلامی نیاز داریم
 محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: با یک مجلس نمی‌توان کشور را اداره کرد و ما به دو مجلس نیاز داریم و در نتیجه قانون اساسی باید اصلاح و دو مجلس سنا و شورای اسلامی در کنار هم تشکیل شود. او همچنین گفته؛ کسانی که تمایل به حضور در انتخابات دارند، هم برای انتخاب‌شدن با چالش مواجه خواهند شد و هم درصورتی که به‌عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شوند، با چالش‌های بزرگی در مدیریت کشور مواجه خواهند بود. در نتیجه این افراد نباید تصور کنند وضع کشور گل و بلبل است و کار آسانی برای مدیریت آن دارند.

انتشار جدول خاموشی‌ها
محمود رضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: براساس برآوردهای صورت‌گرفته، شرکت توزیع برق پنج استان اصفهان، مشهد، همدان، البرز و کرمانشاه اقدام به انتشار جدول احتمالی خاموشی‌ها کرده‌اند و قرار است در استان‌هایی که پیش‌بینی می‌شود، در برخی نقاط خاموشی داشته باشیم، این جداول
منتشر شود.

بی‌سوادان در حاشیه شهرها
علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی می‌گوید: درحال حاضر سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان‌غربی، لرستان و کرمان بالاترین آمار بی‌سوادی در کشور را دارند، اما عمده بی‌سوادان در نقاط حاشیه شهرها هستند. او همچنین گفته؛ معمولا در هر پایه‌ای هر‌سال بین ۱۵ تا ۲۰‌هزار نفر ترک‌تحصیل می‌کنند یا قبول‌شده پایه قبلی هستند که دیگر در پایه جدید ثبت‌نام نمی‌کنند یا حتی حین ‌سال تحصیلی به دلیل مسائل اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی که وجود دارد، از چرخه آموزش خارج می‌شوند.

در پی اصلاح کارت‌های بازرگانی
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اصلاح قوانین مربوط به کارت‌های بازرگانی می‌توانیم امیدوار باشیم که دیگر شاهد اختلالات در واردات کاغذ و همچنین حوزه توزیع آن به مطبوعات نخواهیم بود. او می‌گوید؛ نواقصی در مورد کارت‌های بازرگانی وجود داشت که امروز در هیأت دولت مصوبه خوبی تصویب شد که براساس آن اصلاح کارت‌های بازرگانی می‌تواند کمک کند تا دیگر اختلالات این‌چنینی را ازجمله در حوزه کاغذ نداشته باشیم.

 


تعداد بازدید :  178