شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
بازیکنان کلمبیایی بعد از باخت مقابل انگلستان به مرگ تهدید شدند
آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

شهروند | اگر انگلیسی‌ها روز سه‌شنبه مقابل کلمبیا می‌باختند، بسیار برای خودشان و هوادارانشان ناراحت‌کننده بود اما این بازی برای تیم‌ملی کلمبیا بازی مرگ و زندگی بود. آنها قبل از بازی می‌دانستند که باخت در بازی مقابل انگلیس می‌تواند به قیمت جان بعضی از آنها تمام شود.
این نوع خشونت درکشور جرم‌خیز کلمبیا سابقه طولانی دارد. ستاره پیشین آنها آندرس اسکوبار بعد از گل به خودی در بازی مقابل آمریکا در جام‌جهانی 1994 بعد از بازگشت به کشورش ترور شده بود. در این سری از بازی‌ها هم کارلوس سانچز، بازیکن 32ساله تیم‌ملی کلمبیا بعد از اخراج‌شدنش در بازی مقابل ژاپن که به باخت کلمبیا منجر شد، تهدیدهای جانی دریافت می‌کند. این تهدیدها حتی در توییتر هم نمود پیدا کرده است. کاربری با انتشار عکس سانچز در کنار آندرس اسکوبار نوشته: من رویایی دارم! شخص دیگری نوشته: اگر اسکوبار برای زدن گل به خودی کشته شده، سانچز باید تکه‌تکه شود.
تیم‌ملی فوتبال کلمبیا در رقابت‌های جام جهانی 2018  به مصاف تیم‌ملی ژاپن رفت که درنهایت کارلوس سانچز موره نو،‌ هافبک دفاعی 32ساله تیم‌ملی کلمبیا به دلیل اخراج در بازی مقابل ژاپن تهدید
به مرگ شد.
پلیس کلمبیا پس از این اتفاق اعلام کرد که پرونده‌ای را برای بررسی این موضوع باز کرده تا مشخص شود گروهی که اقدام به تهدید جانی کارلوس سانچز کردند، چه افرادی هستند. خورخه ورگاس، سخنگوی پلیس کلمبیا در این‌باره گفت: «درحال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، چون می‌خواهیم افراد خاطی را دستگیر کنیم.»
سانچز می‌داند که بعد از این‌که نخستین بازیکن جام شد که کارت قرمز گرفت، در کشورش در خطر خواهد بود، اما با شکست در برابر انگلستان، سانچز تنها فردی نخواهد بود که با این وحشت مواجه می‌شود. بازیکنان کلمبیایی تنها باید آرزو کنند که مردم کشورشان این‌بار فوتبال را با دید دیگری نگاه کنند.

 


تعداد بازدید :  320