شماره ۱۴۴۲ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير
صفحه را ببند
در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با استاندار سیستان‌و‌بلوچستان مطرح شد:
تلاش برای جبران برخی خسارت‌های خشکسالی

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با استاندار سیستان‌و‌بلوچستان اعلام کرد: پیگیری برای افزودن سه فروند بالگرد جدید به ناوگان امداد هوایی در حال انجام است که با اضافه شدن این بالگردها، تعداد آنها به 27 فروند می‌رسد.
دکترعلی ‌اصغر پیوندی در سفر به استان سیستان‌و‌بلوچستان در دیدار با استاندار گفت: جمعیت هلال احمر در حال حاضر 24فروند بالگرد امدادی در اختیار دارد که با توجه به وسعت و حادثه‌خیز بودن استان‌ها، برای امدادرسانی در استان مستقر می‌شوند.
وی درباره اهداف سفر خود به استان سیستان ‌و‌ بلوچستان گفت: این سفر به منظور بازدید و بررسی کارشناسی مشکلات مردم که دچار خشکسالی شدید هستند، انجام شده تا به عنوان یک سازمان عام‌المنفعه تمام تلاش خود را برای کمک به مردم این منطقه بکار بگیریم چراکه خشکسالی این مقطع در سیستان‌و‌بلوچستان بسیار پیچیده و سخت است و راهکار خاص خود را می‌طلبد.
به گفته دکتر پیوندی، جمعیت هلال احمر اقدامات مختلفی نظیر راه‌اندازی کمپین نذر آب، توزیع سبدها و بسته‌های غذایی مورد نیاز مردم درگیر با خشکسالی و کمک‌هایی برای بهبود وضعیت اجتماعی مردم در بخش‌های مختلف را در دستور کار دارد و لازم است راهکارهایی برای کمتر شدن یا متوقف کردن خشکسالی در منطقه با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها بعد از بررسی‌های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این دیدار سید دانیال محبی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه مردم غیور این استان دارای ویژگی‌های ارزشمندی نظیر شجاعت و صداقت هستند، گفت: خشکسالی 20 ساله در این استان که امسال شدت آن محسوس‌تر است، پیامدهای نامبارکی را در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب و هوا، بهداشت و سایر بخش‌های این استان به دنبال داشته است.
وی افزود: از آنجایی که تبعات خشکسالی 2دهه اخیر در این استان با درگیری تمام شئونات زندگی مردم نظیر معیشت، سلامتی و غیره بیشتر از زلزله است، می طلبد جمعیت هلال احمر اقدامات گسترده‌ای را برای کمک به مردم در دستور کار قرار دهد. حبیب اله دهمرده، نماینده مردم شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در  خانه ملت نیز در این نشست از رئیس جمعیت هلال احمر خواست تا ضمن دادن امید به مردم رنجور منطقه، طرحی را برای کمک به مردم این استان به صورت پایلوت کشوری در این منطقه طراحی و اجرا کند.


تعداد بازدید :  314