شماره ۱۴۴۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
خیابانی و فصل داغ فوتبال همزمان روی آنتن شبکه سه و ورزش رفتند!
جنگ نیابتی با عادل

شهروند|  پخش همزمان دو برنامه موازی ویژه جام جهانی در شبکه‌های تلویزیونی ورزش و سه سیما قبل از جام‌جهانی حواشی زیادی داشت. از همان موقع خیلی‌ها بابت پخش این دو برنامه با ساختار و شکل کلی یکسان انتقاد کردند و عقیده داشتند که کاش تمرکز سازمان صداوسیما روی یک برنامه با هزینه بیشتر می‌بود تا با تجمیع افراد برنامه‌ای قدرتمند روی آنتن برود. حالا با نزدیک شدن به روزهای پایانی جام بیست‌ویکم اما اتفاقی عجیب و تاریخی در سازمان صداوسیما همه را شوکه کرده است.
ویژه برنامه جام جهانی شبکه سوم سیما که با تهیه‌کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور روی آنتن شبکه سه می‌رود، بعد از پایان مرحله یک هشتم نهایی دو روز تعطیل شد و دست‌اندرکاران آن به استراحت پرداختند. این در حالی بود که برنامه فصل داغ فوتبال شبکه ورزش با تهیه‌کنندگی حامد غفاری و اجرای جواد خیابانی روی آنتن می‌رفت و به اتفاقات جام جهانی می‌پرداخت.
تا اینجای ماجرا مشکلی ندارد اما چهارشنبه شب مخاطبان شبکه ورزش از اواسط برنامه ناگهان جمله‌ای عجیب از زبان خیابانی شنیدند. این گزارشگر و مجری برجسته ناگهان در اواسط برنامه به بینندگان شبکه سوم و ورزش سیما همزمان سلام کرد تا مشخص شود کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است. کانال تلویزیون که تغییر می‌کرد و روی شبکه سه می‌رفت یک اتفاق عجیب را عیان می‌کرد. این که برای نخستین بار یک برنامه تولیدی زنده از دو شبکه تلویزیونی همزمان پخش می‌شود! به عبارت بهتر فصل داغ فوتبال به صورت زنده طی دو شب متوالی روی آنتن شبکه سه و ورزش رفت تا باعث تعجب بسیاری شود.
در این شرایط دو موضوع وجود دارد؛ یکی این که اگر قرار بود شبکه سوم سیما خالی از برنامه ویژه جام‌جهانی نماند، چرا اصلا اجازه استراحت دو روزه به عادل فردوسی‌پور و تیمش داده شد و مساله دوم این که چرا برنامه‌ای که برای شبکه ورزش ساخته شده باید به طور همزمان روی آنتن شبکه سه هم برود و از شرایط تولیدی برای شبکه تخصصی ورزش خارج شود. دو ابهام مهمی که مسئولان صداوسیما هیچ واکنشی به آن نشان ندادند و مشخص نیست به چه دلیل چنین تصمیمی گرفته‌اند.
از این رو برخی اعتقاد دارند میان فردوسی‌پور با مدیران شبکه سه سیما به دلیل اختلاف‌های موجود درگیری لفظی کوچکی ایجاد شده است؛ در این خصوص شنیده می‌شود عادل اصرار به تعطیلی دو روزه برنامه داشته اما در فضای رقابتی با توجه به پخش فصل داغ فوتبال مدیران شبکه سه بر این باور بودند که برنامه اختصاصی شبکه سه نیز باید پخش شود که وقتی فردوسی‌پور بر موضعش پافشاری کرده مدیران شبکه در اقدامی عجیب با هماهنگی مدیران شبکه ورزش فصل داغ فوتبال را همزمان روی آنتن شبکه سه برده‌اند. البته در این باره نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست و هنوز کسی نمی‌داند چه اتفاقی رخ داده که یکی از تاریخی‌ترین اقدام‌های صداوسیما را در پخش برنامه جام جهانی شاهد بودیم. باید دید طی روزهای آینده چه واکنشی در این خصوص خواهیم داشت.

 


تعداد بازدید :  449