شماره ۱۴۴۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد:
مدیریت مصرف آب به هفته صرفه جویی بسنده نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت:یکم تا هفتم تیرماه در تقویم کشور به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است، بیش از 20 سال است این عننوان را در تقویم رسمی کشور داریم ولی این موضوع مهم در استان اصفهان صرفا به یک هفته بسنده نشده و به جهت شرایط سخت آب تمام طول سال به بحث مدیریت مصرف آب توجه داریم. مهندس هاشم امینی با بیان اینکه موضوع آب و خشکسالی در کشور به عنوان یک واقعیت مطرح است افزود: نباید صرفا به هفته صرفه جویی در مصرف آب بسنده کرده و تمام بخش ها باید در خصوص مصرف بهینه آب و راهکارهای متداول در دنیا قدم برداریم و فرهنگسازی کنیم.
 مهندس امینی به نقش مردم در عبور از بحران کم آبی پرداخت و اظهار داشت: یکی از راهکار عبور از شرایط سخت آبی این است که همه آحاد جامعه می توانند با مصرف بهینه  نقش خود را  در عبور از بحران ایفا کنند امسال به جهت نگاه وزارت نیرو موضوع  سازگاری با کم آبی را  بجای مقابله با کم آبی مورد توجه قرار دادیم. مهندس امینی  با بیان اینکه سال آبی گذشته آورد رودخانه زاینده رود 1 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب بود اعلام کرد:  در سال گذشته از لحاظ  منابع آبی شرایط نسبتا مناسبی داشتیم این درحالیست که سامانه دوم آبرسانی اصفهان را در مدار نداریم اما خوشبختانه با پیگیری استاندار اصفهان این پروژه درحال اجراست. وی افزود: امسال حجم آورد آب به پشت سد به 465 میلیون متر مکعب کاهش یافته بطوریکه مدیریت آب استان و وزارت نیرو برا ی پشت سرگذاشتن این شرایط سخت، محدودیت هایی برای تخصیص آب شرب  قایل شد تا بتوانیم به فصل بارش برسیم .
  وی خاطرنشان ساخت:در حال حاضر گستردگی سامانه تله متری و مدیریت فشارکه شرکت آبفا استان اصفهان  از آن برخوردار است در هیچ کدام از استان های کشور وجود ندارد،
مدیر عامل شرکت آبفا اصفهان افزود: کارگروه سازگاری با کم آبی در کشور درصدد است استاندارد سرانه مصرف آب را از 20 متر به 15 متر تقلیل دهد، این درحالی است که همچنان در استان اصفهان این رقم حدود 11 و نیم مترمکعب برای یک خانوار در ماه است وهمچنین در استان اصفهان میزان مصرف 154 لیتر برای هر نفر در شبانه روز است که باید به110 لیتر کاهش یابد.

 


تعداد بازدید :  162