شماره ۱۴۴۳ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
تولید برق از نیروهای آبی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت:   در سال گذشته ۱۰ هزار مگا وات تولید برق از نیروهای آبی داشتیم که در سال جاری با کمبود منابع آب, ۵ هزار مگاوات کمبود تولید برق از منابع آبی مواجه هستیم.

محمدعلی شربتدار:گلستان|به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق گلستان:علی اکبر نصیری در سومین جلسه شورای اداری در شهرستان مینودشت اظهار داشت: در سال گذشته در کل کشور, حدود 55 هزار مگا وات برق از طریق نیروهای حرارتی, سیکل ترکیبی و نیروهای آبی تولید شده که از این میزان 5 هزار مگا وات توسط منابع آبی بوده است.
وی افزود: همه تجهیزات و تاسیسات ما برای تولید برق در منابع آبی آماده و مجهز است, اما آبی برای تولید وجود نداشته و این بی‌سابقه است. مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان تصریح کرد: برق مصرفی گلستان در دوره سرما حدود 400 مگاوات است و این میزان مصرف در تابستان با 3 برابر افزایش به میزان یک‌هزار و 200 مگا وات می‌رسد, در صورتی که در فصل سرما با 400 مگاوات صنعت, کشاورزی, مصرف خانگی و سیستم اداری برق خود را تامین می‌کنند.
نصیری تاکید کرد: اگر 100 مگا وات در برق مصرفی صرفه جویی شود حدود 250 میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. وی یادآور شد: با توجه به افزایش دما در این هفته و دمای بالای 45 درجه در گلستان, دستگاه های اجرایی ملزم هستند یک‌ساعت قبل از خروج از اداره, همه سیستم‌های سرمایشی را از مدار خارج کنند تا در این روزهای بحرانی, با مشکل کمبود برق مواجه نشویم. مدیر عامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: مدیریت مصرف یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است و سبب تامین انرژی خواهد شد و اگر مصرف حامل های انرژی مدیریت نشود, مجبور به احداث تاسیسات خواهیم بود که با اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

 


تعداد بازدید :  188