شماره ۱۴۴۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
متفاوت‌ترين كافه‌هاي دنيا

كافه گربه‌
يكي از كافه‌دارهای پاريس با خلاقيتي كه به خرج داده، توانسته مشتريان زيادي برای کافه‌اش جذب كند. در اين كافه مي‌توان با سفارش قهوه، نوشيدني و خوراكي از همنشيني با ساكنان ثابت و هميشگي كافه لذت برد؛ يعني گربه‌ها. اين كافه در يكي از مناطق شيك پاريس ساخته شده و 12گربه را پناه داده است كه هر روز بعد از غذا خوردن روي دسته مبل يا زير ميزها چنبره مي‌زنند. اين كافه مورد علاقه افرادي است كه نمي‌توانند حيوانات خانگي داشته باشند. تمام 12گربه اين كافه از مراكز نجات، گرفته شده‌اند و طبق ادعاي مدير كافه اولويت‌ اصلي، بهداشت و رفاه گربه‌هاست و همه آنها تحت فرآيند بازرسي براي تعيين مهارت‌هاي اجتماعي و سلامت هستند.

كافه بانوج
در اين كافي‌شاپ نيازي به صندلي نيست، چون مي‌توان به راحتي روي بانوج‌ خوابيد و يك‌ فنجان قهوه يا چاي را با خيال راحت نوشيد. اين كافه مكان محبوب مردم توكيو است كه مي‌توانند به‌راحتي در آن شام بخورند يا قهوه بنوشند. خنك بودن فضاي كافه هم يكي از ويژگي‌هاي آن است، شما مي‌توانيد 90 تا 120دقيقه روي اين بانوج‌ها دراز بكشيد. خلوت يا شلوغ بودن كافه روي زمان استراحت بر روی بانوج‌ها تأثیر دارند.

كافه فاجعه
کافه «فاجعه»، کافه‌ای در اسپانیاست. در این کافه مي‌توانيد هم از هيجان غذا خوردن لذت ببريد و هم زلزله را تجربه كنيد. بیشتر ما زماني كه زلزله اتفاق مي‌افتد، غذا را فراموش مي‌كنيم و براي نجات جانمان فرار را انتخاب مي‌كنيم، اما كافه فاجعه طوري طراحي شده كه در آن مردم زلزله را احساس كنند و در اوج هيجان از غذا و نوشیدني‌شان لذت ببرند. نماي بيروني كافه فاجعه هيچ نشان يا هشداري براي تجربه‌اي كه قرار است داشته باشيد،  ندارد. البته در اين كافه مي‌توانيد با يك آسانسور به زيرزمين سفر كنيد و از يك رستوران غارمانند لذت ببريد. رستوراني كه كاركنان آن كلاه‌ايمني ساختماني و تجهيزات ايمني پوشيده‌اند، چون غذاهاي سنگين‌تر از حد معمول در آن‌جا سرو مي‌شود. هيجان اين كافه اين است كه نمي‌دانيد چه زماني زلزله اتفاق مي‌افتد و به يك‌باره چراغ‌ها روشن و خاموش مي‌شوند و زنان شروع به جيغ‌زدن مي‌كنند و صندلي‌ها و ميزها تكان مي‌خورند، اما برعكس زلزله طبيعي، هرگز آسيب‌ جدي‌اي در كافه نمی‌بینید.
كافه ربات  
در شهر اوساكاي ژاپن مي‌توان از يكي از كافه‌هاي عجيب لذت برد؛ كافه «ربات». در اين كافه، ربات‌ها سفارش مشتري‌ را چه از طرق مكالمه و چه از طريق انتخاب از روي صفحه لمسي دريافت مي‌كنند و بعد از مرحله آماده‌شدن غذا آن را سرو مي‌كنند. اين كافه دريچه‌اي به سوي كافه‌هاي آينده است. زماني كه در اين كافه مي‌نشينید اين حس به شما دست مي‌دهد كه در ماشين زمان نشسته‌ايد و به آينده سفر كرده‌ايد. اگرچه عده‌اي از مشتري‌ها اين احساس را شگفت‌انگيز و گروهي آن را ترسناك مي‌دانند.


تعداد بازدید :  394