شماره ۱۴۴۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
قتل عمد یک دوست طلبکار در خانه مجردی

شهروند| مرد بدهکار وقتی نتوانست  طلب دوست 20 ساله‌اش را پرداخت کند، دست به جنایت زد. جسد مقتول 4 روز در خانه متهم ماند تا کارآگاهان راز این جنایت را فاش کردند.
11  تیرماه بود که  مردی به  دادسرای ناحیه 27 تهران  مراجعه و ادعا کرد که  برادرش  از ظهر روز 10 تیرماه به قصد ملاقات با یکی از دوستانش از محل کارش در منطقه پانزده خرداد خارج شده اما پس از آن به خانه برنگشته و پاسخگوی تماس‌های تلفنی اعضای خانواده‌اش نبوده است.
 با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی اطلاع پیدا کردند که  مرد 53 ساله با یکی از دوستانش به نام فرشید قرار ملاقات داشته است؛ فرشید جهت تحقیقات به اداره یازدهم دعوت و پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مدعی شد که آخرین‌بار مجید  را در محدوده اتوبان یادگار امام از خودرو پیاده کرده و پس از آن اطلاعی از وی ندارد. با وجود ادعای فرشید کارآگاهان که متوجه برخی تناقض‌گویی‌ها در اظهارات وی شده بودند، او را ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران بازداشت کرده و تحقیقات پلیسی از وی را جهت کشف واقعیت در دستور کار خود قرار دادند.
سرانجام فرشید در بازجویی‌ها ادعا کرد که مرد 53 ساله را پس از بیهوش‌کردن با نوشیدنی مسموم، در خانه‌اش در منطقه خیابان سازمان برنامه به شیوه خفه‌کردن به قتل رسانده و جنازه نیز همچنان در داخل خانه است.
با اعتراف متهم، بلافاصله کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی و عوامل تشخیص هویت به خانه استیجاری قاتل در خیابان سازمان برنامه اعزام شده و پس از ورود به داخل خانه، با جسد  مجید در داخل اتاق پذیرایی روبه‌رو شدند. در تحقیقات از متهم پرونده مشخص شد که خانواده متهم در شهرستان سکونت داشته و او به واسطه کار در تهران اقدام به اجاره یک خانه مجردی در تهران کرده است.
«فرشید» در خصوص انگیزه و نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: «مجید  با من جهت طلب مالی‌اش تماس گرفت؛ آن روز من با یکی از دوستانم قرار ملاقات گذاشته بودم و او به من وعده داده بود تا مبلغی را به من قرض بدهد تا بتوانم بدهی خودم را به مجید  پرداخت کنم؛ زمانی که متوفی بابت طلبش با من تماس گرفت، موضوع را با او در میان گذاشتم و او عنوان داشت که خودش برای دریافت پول خواهد آمد. با یکدیگر قرار گذاشتیم و من با ماشین به دنبال او رفتم؛ دو نفری به محدوده اتوبان یادگار امام رفتیم و منتظر آمدن دوستم شدیم اما خبری نشد و پس از چندین‌بار تماس گوشی تلفن همراه دوستم خاموش شد؛ مجید  که عصبانی شده بود، ناگهان شروع به فحاشی کرد و همین موضوع باعث عصبانیت من شد. در همان لحظه تصمیم به کشتن وی گرفتم؛ به بهانه پیگیری تهیه پول، مجید را به خانه خود دعوت کرده و آن‌جا یک نوشیدنی مسموم تهیه کرده و به او دادم؛ متوفی بلافاصله پس از خوردن نوشیدنی بیهوش شد و من از همین فرصت استفاده کرده و پس از بستن دست و پاهایش او را خفه کردم؛ قصد انتقال جسد به خارج از خانه را داشتم اما آن روز به واسطه تردد زیاد در داخل ساختمان امکانش نبود؛ تصمیم گرفتم تا فردای آن روز جسد را به بیرون از خانه منتقل کنم اما در حالی ‌که جسد همچنان داخل خانه مانده بود، دستگیر شدم.»  
 با اعتراف متهم پرونده به ارتکاب جنایت و کشف جسد، پرونده با موضوع قتل عمـد تشکیل شده و متهم با قرار بازداشت موقت، جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .


تعداد بازدید :  496