شماره ۱۴۴۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
بگذارید جواد حرف بزند

او نکونام است. جواد نکونام. کاپیتان سابق تیم‌ملی کشورمان ایران. از ابتدای آغاز جام‌جهانی 2018 روسیه و شروع برنامه عادل فردوسی‌پور، چندین بار جواد نکونام به‌ ویژه‌برنامه جام‌جهانی شبکه سه دعوت شده، کارشناسی کرده و  درباره اتفاقات جام و تیم‌ملی ایران و دیگر تیم‌های حاضر در جام حرف زده.
همه دیگر در ایران جواد نکونام را می‌شناسند و بسیاری قبولش دارند. شاید برای همین هم هست که به برنامه‌های فوتبالی دعوت می‌شود تا مردم نظرات و حرف‌هایش را بشنوند. سعی کرده کمتر حاشیه داشته باشد. معمولا آرام است و معقول رفتار می‌کند. انگار با کسی دشمنی ندارد، حداقل در ظاهر که اینگونه است.
اما این بار که به برنامه عادل آمده بود، حاشیه برایش ساختند. او خواست از مردم دفاع کند، اما تذکر دریافت کرد. دلش نمی‌خواست اینگونه باشد و همه‌ چیز را گفت.
جواد نکونام، فوتبالیست محبوب کشورمان چند شب پیش بعد از برنامه عادل فردوسی‌پور در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی متنی را منتشر کرده است: «اين‌كه از مردم خوزستان، از بي‌آبي، از تشنگي زن و مرد و پير و جوان و بچه‌هاشون بگيم و از مسئولان بخوايم مشكل رو حل كنن چيز عجيبه؟ واقعا عجيبه كه از مسئولان بخوايم برای كسانى كه جنگيدن و جونشون رو دادن تا مرزوبوم ما به دست دشمن نيفته، فكرى كنن. ديشب كه به شبكه سوم و برنامه عادل فردوسى‌پور رفته بودم، بعد از خواهش من براى حل مشكل آب استان خوزستان، دوستان با عادل فردوسى‌پور تماس گرفتند و گفتند به نكونام بگو.... تو اين چند روز تصاوير تلخ و باورنكردنى از وضع بد مردم خوزستان ديدم كه تصميم گرفتم جلوى دوربين عاجزانه از مسئولان بخوام تا فكرى به حال بى‌آبي مردم رنج‌كشيده كنن. اميدوارم همين‌قدر كه سريع پيگير بودن تا من حرفى درباره وضع مردم خوزستان نزنم، به همين سرعت يه راهكارى پيدا ‌كنن برای حل مشكل اين مردم. اگه لازم باشه باز هم از مشكلات اين مردم شريف حرف مي‌زنم. همين‌جا هم دوباره از مسئولان مى‌خوام فكرى به حال اين مردم کنن.»
در آن برنامه عادل فردوسی‌پور به جواد نکونام تذکر داد، اما نه روی آنتن زنده. عادل از مردم خواست که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. حالا مردم در فضای مجازی از عادل ناراحت هستند. مردم می‌گویند که عادل نباید بحث را تمام می‌کرد و به نکونام تذکر می‌داد. نباید می‌گفت که مردم باید صرفه‌جویی کنند و حرفی از مسئولان نزنند. نمودارهایی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که در آن نوشته مصرف آب مردم تنها 6‌درصد از مصرف آب کشور است. مردم می‌گویند حرف نکونام درست است و مسئولان باید فکری به حال مردم کنند.
نقد و نقد به گزارشگری عادل
جام جهانی 2018 روسیه برای عادل خوب نبود. بارها و بارها به خاطر اجرا و گزارشگری در فضای مجازی به او نقد شد و خیلی‌ها هم او را مسخره کردند. اما نقد جدی این روزها به عادل برای گزارش‌هایش است. عادل دیگر بی‌طرف نیست؛ از یک تیم دفاع می‌کند و از تیم دیگر به وضوح بد می‌گوید. در بازی برزیل و بلژیک انگار عادل اصلا بلژیک را نمی‌بیند. بلژیکی که در این جام‌جهانی طوری خود را نشان داده که حالا بسیاری می‌گویند قهرمانی از آن آنهاست اما عادل بلژیک را ندید. وقتی بلژیک گل می‌زد و جلو می‌افتاد او از برزیلی حرف می‌زد که عقب افتاده است. از برزیلی که مدام می‌گفت می‌تواند جبران کند، اما نمی‌دید که آنها نمی‌توانند و بلژیک مثل سدی جلوی آنها ایستاده است.
عادل تا جایی پیش رفته بود که حتی بازی جوانمردانه را هم زیرسوال برد. او می‌خواست بازیکنان برزیل روی بازیکنان بلژیک خطا کنند که گل نخورند یا بتوانند گل بزنند.  حالا دیگر عادل را با جواد خیابانی مقایسه می‌کنند. مردم از هم می‌پرسند اگر این حرف‌ها را خیابانی می‌گفت چه بلایی در فضای مجازی سرش می‌آوردید؟ چرا وقتی عادل اینها را می‌گوید حرفی به او نمی‌زنید؟ البته که آنقدرها هم درست نیست. حمله‌ها در فضای مجازی روزبه‌روز به عادل زیادتر می‌شود.


تعداد بازدید :  214