شماره ۱۴۴۴ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير
صفحه را ببند
باران، سیل و رانش زمین چالش جد‌‌ید‌‌ ژاپن
پس از یک هفته تد‌‌اوم بارش‌های سنگین که موجب خراب شد‌‌ن خانه‌ها شد‌‌ه است انتظار می‌رود‌‌ که تعد‌‌اد‌‌ کشته‌ها افزایش یابد‌‌

بارش شدید باران و سیل در جنوب غربی ژاپن، خسارات زیادی را بر جای گذاشته و موجب کشته‌شدن دست‌کم 15 نفر و مفقود شدن بیش از 50 نفر شده است.  با افزایش کشته‌ها به دلیل ادامه بارش‌ها که در اوایل هفته پیش آغاز شده است، فرمانداری اوکایاما، گفته مردی که در رانش زمین گیر افتاده بود، مرده است. سرویس خبری کیودو، مرگ دیگری را در اثر رانش زمین در هیروشیما اعلام کرد که باعث آتش‌سوزی نیز شد. این آژانس خبری همچنین از پیدا شدن جسد یک کودک در میان سیلاب خبر داده است. سرویس خبری کیودو گفته است که یک زن در طبقه دوم خانه‌اش در اثر رانش زمین، مرده پیدا شده است.
همچنین فرمانداری هیروشیما اعلام کرده است که در میان افراد مفقود شده، 5نفر بوده‌اند که با ورود سیلاب به خانه و ریزش خانه، زیر آوار مدفون شدند.
به گزارش یورونیوز، باران شدید سبب شد پلی در شهر هیروشیما به درون رودخانه فرو بریزد و یک مرد سالمند نیز طی این حادثه جان باخت.
مقامات ژاپن اعلام کرده‌اند هم‌اکنون ۴۸ هزار نیروی پلیس، آتش‌نشان و دیگر نیروهای امداد در حال کمک‌رسانی به بیش از یک صد ناحیه‌ای هستند که در آنها رانش زمین گزارش شده است.
آژانس مدیریت آتش‌سوزی و فجایع ژاپن پیشتر از 1.6میلیون تن شهروند این مناطق خواسته بود خانه‌های خود را برای رفتن به مناطق امن تخلیه کنند تا در معرض سیلاب‌های احتمالی و رانش‌ زمین قرار نگیرند.
گرچه شمار کسانی که این آژانس به آنها توصیه می‌کند محل سکونت خود را ترک کنند در حال افزایش است و تاکنون بیش از ۳ میلیون تن را در بر گرفته است.
کارشناسان می‌گویند باد نمناک و گرمی که از سوی اقیانوس آرام می‌وزد بر شدت باران‌های موسمی در این مناطق ژاپن افزوده است.
فرمانداری کیوتو، منطقه‌ای که بارش شدید باران در آنجا هم خسارت وارد کرده، به مردم هشدار داده است که مراقب پیام‌های تخلیه اضطراری باشند و به محض دریافت این اخبار، خانه‌هایشان را ترک کنند. فرمانداری کیوتو اعلام کرده که در حال کنترل سیل با کمک چند سد است.
سازمان هواشناسی ژاپن به ساکنان چهار استان در مرکز غربی این کشور اعلام کرده است نسبت به رانش‌ زمین، طغیان رودها و باد شدید هوشیار باشند. این سازمان، شرایط آب وهوایی فعلی مناطقی که گرفتار طوفان سهمگین «ماریا» شده‌اند را «تاریخی» خوانده است.
فرمانداری اوکایاما گفته است، در بعضی از مناطق، جاده‌ها بسته  و هشدار رانش زمین داده شده است. کامیون‌های آبرسانی ارتش به سرعت وارد مناطقی شده‌اند که سیستم آبرسانی، مختل شده و از کار افتاده است.
به گزارش تلویزیون ملی ژاپن بارش سهمگین شامگاه جمعه ۶ژوئیه سبب شد 1.6 میلیون تن از ساکنان این کشور خانه‌های خود را تخلیه کنند.

 


تعداد بازدید :  298