شماره ۱۴۴۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
با قدرتمندترین نویسندگان زن سده اخیر آشنا شوید
جانشینان شایسته مادربزرگ‌های قصه‌گو

در وادی ادبیات نیز مثل بسیاری عرصه‌های دیگر تفوق کمی و کیفی با مردان است اما اینجا نیز هستند زنانی که گوی رقابت را از مردان ربوده‌‌اند.در ادامه تعدادی از نویسندگان زن معاصر که هم به لحاظ تیراژ فروش آثار و هم تعداد جوایز کسب شده دیگر رقبای همجنس خود را پشت سر گذاشته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.
دانیل استیل
 کتابخوان‌های ایرانی کاملا با این نویسنده نیویورکی آشنا هستند. استیل با تیراژی برابر با 800 میلیون نسخه، پرفروش‌ترین نویسنده معاصر و هشتمین نویسنده تمام دوران‌ها به شمار می‌رود. شگرد او در داستان‌نویسی معمولاً به تصویر کشیدن قصه خانواده‌های ثروتمند رو به یک بحران است. رمان‌های او ۳۹۰ هفته به شکل پی‌درپی در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به چاپ رسیده است.
جی.کی رولینگ
 خالق مدرسه جادوگری هاگوارتز نیاز به معرفی بیشتر ندارد؛ جی.کی رولینگ، که به قول خودش وقتی در قطار منچستر/لندن نشسته بود ایده نوشتن ماجراهای هری پاتر به ذهنش خطور کرد و منهای ثروتی افسانه‌ای، جوایز بین‌المللی بسیاری را نیز برای او به ارمغان آورد. 450 میلیون نسخه از سری کتاب‌های «هری پاتر» تاکنون در سراسر جهان به فروش رفته است.
استفانی مایر
 اگر دنبال‌کننده سری فیلم‌های خون‌آشامی «گرگ و میش» و داستان‌های بِلا (کریستین استوارت) و ادوارد (رابرت پتینسون) هستید این را هم به خاطر بسپارید که Twilight در ابتدا رمان بود و سپس به فیلم تبدیل شد. این میان استفانی مایر نیز با «گرگ و میش» به فهرست پرفروش‌ترین نویسندگان زن تاریخ وارد شد. 100 میلیون نسخه تیراژ رقم کمی نیست!
مری هیگینز کلارک
 نفر بعدی باشگاه یکصد میلیون نسخه‌ای‌ها هم یک نویسنده آمریکایی دیگر است که هر ۴۲ کتابش جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. جالب است بدانید اولین رمان مری هیگینز کلارک یعنی «بچه‌ها کجا هستند» به چاپ هفتاد و پنجم رسیده است. حجم تولیدات این نویسنده عامه‌پسند به اندازه‌ای است که می‌تواند چند قفسه مجزا را در هر کتابفروشی به خود اختصاص دهد.
ایزابل آلنده
 این نویسنده شیلیایی نیز مثل اکثر نویسندگان آمریکای لاتین در وادی رئالیسم جادویی قلم می‌زند و زندگی روزمره مردم را به تصویر می‌کشد. رمان‌های آلنده تاکنون به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده و نسبت فامیلی او با سالوادور آلنده رئیس‌جمهوری فقید شیلی نیز بر جذابیتش افزوده است. توماس آلنده پدر ایزابل، در واقع  پسر عموی سالوادور آلنده بود.  
جومپا لاهیری
 این نویسنده آمریکایی و هندی تبار را اکثر کتابخوان ها با معروفترین رمانش یعنی «مترجم دردها» می‌شناسند. رمانی که بیش از 15 میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفت و جایزه ادبی پولیتزر را برای خالق هندی‌ تبارش به ارمغان آورد. جومپا لاهیری از محبوبیت فراوانی میان کتابخوان‌ها و دوستداران ادبیات در خاورمیانه و همین طور اروپا برخوردار است.


تعداد بازدید :  243