شماره ۱۴۴۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
گوشه امن ایوانکا در جنگ میان پدرش و چین

ایوانکا ترامپ که کمپانی تولید لباس دارد، از تعرفه‌هایی که دونالد ترامپ بر کالاهای چینی صادراتی به آمریکا تحمیل کرده، معاف شده است. ایوانکا ترامپ برخلاف سیاست پدرش کارخانه تولیدی خود را هرگز به خاک آمریکا نبرده و همچنان در چین مشغول تولید لباس و صادرکردنشان به آمریکاست.
این درحالی است که ترامپ اخیرا از تصمیم کمپانی تولید موتورسیکلت هارلی دیویدسون برای انتقال کارخانه‌اش به اروپا بشدت انتقاد کرده بود. این درحالی است که دخترش هرگز در خاک آمریکا کالایی تولید نکرده است. ترامپ روزجمعه هفته گذشته تعرفه 34میلیارد دلاری بر کالاهای صادراتی از چین وضع کرده است. تا ژانویه سال 2017 کارخانه‌های ایوانکا ترامپ در چین و هنگ‌کنگ مشغول تولید بوده‌اند. از ژانویه سال 2017 به بعد برخی از کارخانه‌ها به کشورهای دیگر نظیر اندونزی، کره‌جنوبی و ویتنام منتقل شدند.
البته چین نیز در مقابل این اقدام ساکت نمانده و تعرفه‌هایی را بر کالاهایی ‌نظیر غذاهای دریایی، دانه‌های سویا، مواد لبنی، خودرو، سیب، غذای حیوانات و سیگار که از آمریکا صادر می‌شوند، وضع کرده است. نکته مهم اما در این میان این است که به رغم داغ‌شدن جنگ تعرفه‌ها میان چین و آمریکا ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ همچنان از پرداخت این تعرفه‌ها معاف است و به نظر می رسد هم چین و هم آمریکا توافقی در این خصوص صورت داده‌اند.

 


تعداد بازدید :  145