شماره ۱۴۴۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
گفت و گو با امدادگر داوطلب و عضو تیم ملی کوهنوردی سه سال بر بلندای افتخار

میلاد کشاورز امدادگر داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان فارس تنها 26 سال دارد اما نامش بر بلندای بسیاری از قله‌های مرتفع جهان ثبت شده است. او علاوه بر عضویت در تیم ملی کوهنوردی کشور، 3 سالی هست که به عنوان داوطلب با جمعیت هلال‌احمر همکاری می‌کند و در بسیاری عملیات‌های امداد و نجات کوهستان استان فارس حضور داشته است.
 از چه سالی به صورت حرفه ای وارد رشته ورزشی کوهنوردی شدید؟
از سال 1384 وارد این رشته ورزشی شدم و 3 سال بعد هم به عضویت تیم‌ملی درآمدم.
 شما صعود به قله‌های متعددی را در عرصه‌های بین المللی در کارنامه کوهنوردی‌تان دارید. اولین قله ای که موفق به فتح آن شدید کجا بود؟
اولین عنوان بین المللی‌ام صعود به قله موستاق‌آتا چین به ارتفاع 7546 متر در تابستان سال 93‏ بود و بعد از آن صعود به قله آيلندپيک کشور نپال به ارتفاع 6168 متر در مهر 94 انجام شد. بعد از آن به قله آمادابلام کشور نپال صعود کردیم و در آخرین صعود توانستیم قله ماناسلو را به ارتفاع 8163 مترفتح کنیم.
 در صعود به قله ماناسلو دیگر اعضای جمعیت هلال‌احمر هم در کنار شما بودند؟
بله. در آن صعود تعداد دیگری از اعضای جمعیت داوطلب هلال‌احمر در بخش‌های امداد کوهستان، سیلاب و جاده من را همراهی می‌کردند. هنگام صعود به این قله مرتفع، پرچم جمعیت هلال‌احمر را بر فراز قله بالا بردیم که حس بسیار جالب و خوشایندی برای همه ما داشت.
 سخت ترین قله‌ای که به آن صعود کردید، کدام بود؟
قله آمادابلام. صعود ما به این قله که یکی از سخت ترین و فنی ترین قلل جهان است حدود 60 ساعت طول کشید که البته این زمان در نوع خودش یک رکورد بی نظیر بود.
 از چه سالی به صورت داوطلبانه با جمعیت هلال‌احمر استان فارس همکاری می‌کنید؟
از سال 87 به واسطه برگزاری دوره‌های تخصصی کوهنوردی با فعالیت‌های گروه امداد کوهستان استان فارس آشنا شدم. دوره‌های تخصصی کوهستان که از سوی جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شد در هیچ آموزشگاه دیگر تدریس نمی‌شد. به همین دلیل بیشتر کوهنوردان در این دوره‌ها شرکت می‌کردند و  من هم بعد از فراگیری آموزش‌ها تصمیم گرفتم دینم را به جمعیت ادا کنم همین آشنایی کافی بود تا بخواهم به عنوان داوطلب در علملیات‌ امداد و نجات کوهستان شرکت کنم.
 بیشتر عملیات‌های امداد و نجات کوهستان در استان فارس در چه مناطقی انجام می‌شود؟
منطقه دنا، پارک حفاظت شده بمو، از مناطق کوهستانی استان فارس است که بیشتر از دیگر نقاط برای کار امدادرسانی به این ارتفاعات اعزام می‌شویم.

 


تعداد بازدید :  215